Launching CaringTV onto the Japanese market: a cost approach in focus
Koskinen, Tuomas (2011)
Koskinen, Tuomas
Laurea-ammattikorkeakoulu
2011
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201104033824
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201104033824
Tiivistelmä
CaringTV:n vienti Japanin markkinoille: fokuksena kulut
Tämä opinnäytetyö on laadittu Laurea-ammattikorkeakoululle ja Active -projektin konsortiojäsenille. Ikääntyvä väestö sekä samanaikainen työvoiman väheneminen asettaa uusia haasteita hyvinvointialalle. Uusia innovatiivisia ja kustannustehokkaita vanhustenhoito palveluita tarvitaan tulevaisuudessa ja CaringTV on konsepti joka mahdollistaa vanhusten voimaantumista sekä tukee itsenäistä asumista innovatiivisten e-palveluiden avulla.
Opinnäytetyön päätavoite on saada selville, kuinka CaringTV:n vienti Japanin markkinoille loisi kustannustehokkuutta osana hoito portfoliota. Nämä löydökset voivat edesauttaa yhteystä oppimista Suomen ja Japanin välillä. Työ koostuu kolmesta teoreettista osuudesta, joiden avulla saadaan käsitys Japanin markkinoiden erilaisuudesta. Nämä osuudet ovat kansainvälistymismallit, kulttuuri ja maiden väliset erot yleisesti.
Tutkimus tehtiin kvalitatiivisia tutkimusmenetelmiä käyttäen. Tutkimus piti sisällään haastatteluita, havainnointeja sekä viisi fokusoitua ryhmäkeskustelua Sendaissa, Japanissa
syksyn 2010 aikana. Teoriaosuuden tietoa hyväksikäyttäen haastatteluiden data analysoitiin ja johtopäätökset vedettiin.
Opiinäytetyön tuloksena oli, että muutoksia tehden CaringTV voisi olla käytössä osana ennaltaehkäisevää hoito portfoliota, synnyttäen säästöjä sekä lisäten tehokkuutta.
CaringTV:n konkreettista kansainvälistämistä Japaniin ennen on kuitenkin vielä tehtävä lisätutkimusta, pitkäaikaista testausta sekä saatava tarkempaa dataa kustannustehokkuuteen
liittyen. Tätä tutkimusta voitaisiin suorittaa Tohoku Fukushin kanssa.
Tämä opinnäytetyö on laadittu Laurea-ammattikorkeakoululle ja Active -projektin konsortiojäsenille. Ikääntyvä väestö sekä samanaikainen työvoiman väheneminen asettaa uusia haasteita hyvinvointialalle. Uusia innovatiivisia ja kustannustehokkaita vanhustenhoito palveluita tarvitaan tulevaisuudessa ja CaringTV on konsepti joka mahdollistaa vanhusten voimaantumista sekä tukee itsenäistä asumista innovatiivisten e-palveluiden avulla.
Opinnäytetyön päätavoite on saada selville, kuinka CaringTV:n vienti Japanin markkinoille loisi kustannustehokkuutta osana hoito portfoliota. Nämä löydökset voivat edesauttaa yhteystä oppimista Suomen ja Japanin välillä. Työ koostuu kolmesta teoreettista osuudesta, joiden avulla saadaan käsitys Japanin markkinoiden erilaisuudesta. Nämä osuudet ovat kansainvälistymismallit, kulttuuri ja maiden väliset erot yleisesti.
Tutkimus tehtiin kvalitatiivisia tutkimusmenetelmiä käyttäen. Tutkimus piti sisällään haastatteluita, havainnointeja sekä viisi fokusoitua ryhmäkeskustelua Sendaissa, Japanissa
syksyn 2010 aikana. Teoriaosuuden tietoa hyväksikäyttäen haastatteluiden data analysoitiin ja johtopäätökset vedettiin.
Opiinäytetyön tuloksena oli, että muutoksia tehden CaringTV voisi olla käytössä osana ennaltaehkäisevää hoito portfoliota, synnyttäen säästöjä sekä lisäten tehokkuutta.
CaringTV:n konkreettista kansainvälistämistä Japaniin ennen on kuitenkin vielä tehtävä lisätutkimusta, pitkäaikaista testausta sekä saatava tarkempaa dataa kustannustehokkuuteen
liittyen. Tätä tutkimusta voitaisiin suorittaa Tohoku Fukushin kanssa.