Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Lahden ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Lahden ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite

Instant Messaging : markkinointiviestinnän kanavana nuorille ja nuorille aikuisille

Koskinen, Sampsa; Liikonen, Marjo (2009)

 
Avaa tiedosto
Koskinen_Sampsa.pdf (470.5Kt)
Lataukset: 


Koskinen, Sampsa
Liikonen, Marjo
Lahden ammattikorkeakoulu
2009
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-200905042372
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tarkoituksena on esitellä Instant messaging-kanavien käyttöä markkinointiviestintävälineenä nuorille ja nuorille aikuisille kohdennetussa markkinoinnissa. Opinnäytetyössä tarkastellaan pääpiirteitä verkkomarkkinoinnin synnystä ja sen kehittyneistä markkinointi- ja viestintämahdollisuuksista, sekä keskitytään kattavasti Instant messaging–välineiden kautta toteutettuun markkinointiin. Toiminnallinen osuus koostuu hinta- ja tavoittavuusvertailuista, joissa vertaamme Instant messagingin kautta toteutettua markkinointiviestintää
perin-teisten medioiden kautta toteutettuun. Työn lopputuloksena on kattava tietopaketti uudesta verkkoon liittyvästä markkinointiviestintävälineestä ja vertailutuloksista.

Instant messaging-kanavien tarkoituksena on antaa käyttäjille ilmainen verkostoitumispalvelu, jota kautta yhteydenpito läheisiin ja tuntemattomiinkin onnistuu helposti ja vaivattomasti. Nämä kanavat ovat myös mainostajille mahdollisuus saada suuri kohdeyleisö mainonnalleen. Varsinkin nuorten ja nuorten aikuisten suosimissa palveluissa yhdistyvät reaaliaikaisuus ja nopeus, ja tämä on helposti mainostajan hyödynnettävissä oikeanlaisella mainosviestillä.

Perinteisten medioiden ja verkkomainonnan eroja käsiteltäessä tehdään kummas-sakin mainosvälineryhmässä taloudellisuusvertailu ns. kontaktihinnan perusteella. Vertailussa selviää, kuinka paljon yhden henkilön todennäköinen tavoittaminen maksaa kyseisellä mainosvälineellä. Tiedot laskutoimituksiin on hankittu yritysten mediatiedoista tai mainosvälineen valintaa varten tehdystä taustatutkimuksesta.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste