Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Kymenlaakson ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Kymenlaakson ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite

Kotka Maritime Centre -simulaattorikeskuksen hyödyntäminen merenkulun perus- ja jatkokoulutuksessa

Hautaniemi, Matti; Hellemann, Max (2011)

 
Avaa tiedosto
Matti_Hautaniemi_Max_Hellemann.pdf (6.810Mt)
Lataukset: 


Hautaniemi, Matti
Hellemann, Max
Kymenlaakson ammattikorkeakoulu
2011
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201105035702
Tiivistelmä
Opinnäytetyön aiheena oli kartoittaa tapoja ja keinoja, joilla uutta Kotka Maritime Centre -simulaattorikeskusta voidaan hyödyntää Kymenlaakson ammattikorkeakoulun ja soveltuvilta osin Etelä-Kymenlaakson ammattiopiston koulutuksen tukena sekä koulujen järjestämillä jatkokoulutuskursseilla. Tutkimus suoritettiin perehtymällä simulaattorikeskuksen kokoonpanoon laitteisto-, henkilöstö- ja tilaratkaisujen kannalta.
Tutkimusmenetelmänä oli simulaattorikeskuksen laitteistoihin liittyvien manuaalien, esitteiden ja teknisten määritelmien sisällön analyysi suhteessa koulujen opintosuunnitelmien sisältöön. Tätä tuettiin haastatteluin ja kyselyin sekä aikaisempien tutkimusten ja alan kirjallisuuden sisällön analyysillä. Lisäksi seurattiin merenkulun alan ajankohtaisia simulaattorikoulutusta koskevia muutoksia.
Kotka Maritime Centre on tarpeellinen lisäväline koulutuksen kehittämiseksi perinteisestä luentopohjaisesta kurssituksesta simulaattoriharjoittelun suuntaan. Simulaattoriharjoittelun hyödyt verrattuna perinteiseen koulutukseen ovat mittavat. Laitteistojen teknisten edellytysten parantuessa tämä käy yhä selkeämmin ilmi.
Opinnäytetyössä käytiin läpi tärkeimmät näkökohdat, joita simulaattorikoulutusjärjestelmän kehityksen alkuvaiheessa voidaan katsoa olevan. Kaikkia näkökantoja ei voitu kuitenkaan tarkastella tasapuolisesti. Tuloksena syntyi useita kurssisisältöjä, koulutusta ja uusien kurssien kehittämistä koskevia kehitysehdotuksia.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste