Visuaalinen ilme Lahjatavara- ja sisustusliike Pikkusiskolle
Somppi, Taina (2011)
Somppi, Taina
Kymenlaakson ammattikorkeakoulu
2011
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201105035782
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201105035782
Tiivistelmä
Lahjatavara- ja sisustusliike Pikkusiskon tuotteista tärkeimmät ovat mielihyvä ja ilo. Ne konkretisoituvat tuotteissa, joiden takana ovat taitavat, mutta liian vähän arvostetut käsityöläiset. Yritys haluaa nostaa tekijät esiin. Materialistisia tuotteita myyväksi yritykseksi Pikkusiskolla on ihanteelliset arvot: laadukkuus, luotettavuus, helposti lähestyttävyys sekä kestävä kehitys.
Lisää iloa myymälään tuo kauppakoira Nasu, jonka turkki on ehkä palveluakin lämpimämpi. Valitettavasti yrityksen visuaalinen ilme ei kohoa samalle tasolle visioiden kanssa. Kylmän ja mitäänsanomattoman on aika vaihtua miellyttäväksi ja kiinnostavaksi. Millainen siis on hyvä visuaalinen ilme Pikkusiskolle?
Case-tutkimuksessa tiedonkeruu tapahtui asiakasta haastattelemalla ja kilpailija-analyysilla. Design management, mielikuvamarkkinointi ja brandi-ajattelu toimivat lähtökohtaisina tutkimusmetodeina. Web-suunnittelun yhteydessä tehtiin myös asiakaskysely sosiaalisista medioista.
Yhtenäinen kokonaisuus muodostuu logotunnuksesta, käyntikortista, ikkunateippauksista sekä www-sivuista. Logotunnuksessa kasvaa verso, vertauskuvana kasvun ja muutoksen merkityksestä ja mahdollisuuksista. Siniraita tekee visuaalisesta ilmeestä raikkaan ja vihreä tuo siihen pirteyttä. Persoonallinen käyntikortti muuntautui pieneksi lahjaksi ja tarrat koristavat paperikasseja minne ne ikinä kulkevatkaan.
Www-sivuilla siniraita pääsee kunnolla oikeuksiinsa. Se täydentää kokonaisuuden yhtenäiseksi jatkaen selkeää ja Pikkusiskolle luontevaa linjaa. Ulkoasu ja käytettävyys tukevat toisiaan. Vaikka yrityksen kohderyhmä on rajattu, www-sivut ovat avoinna kaikille. Esteettömyydestä on huolehdittu. Sosiaalinen media toimii uusien asiakkaiden houkuttimena. Se avaa markkinoinnin lisäksi uusia mahdollisuuksia jakaa yrityksen tärkeintä sanomaa: Elämä kantaa.
Lisää iloa myymälään tuo kauppakoira Nasu, jonka turkki on ehkä palveluakin lämpimämpi. Valitettavasti yrityksen visuaalinen ilme ei kohoa samalle tasolle visioiden kanssa. Kylmän ja mitäänsanomattoman on aika vaihtua miellyttäväksi ja kiinnostavaksi. Millainen siis on hyvä visuaalinen ilme Pikkusiskolle?
Case-tutkimuksessa tiedonkeruu tapahtui asiakasta haastattelemalla ja kilpailija-analyysilla. Design management, mielikuvamarkkinointi ja brandi-ajattelu toimivat lähtökohtaisina tutkimusmetodeina. Web-suunnittelun yhteydessä tehtiin myös asiakaskysely sosiaalisista medioista.
Yhtenäinen kokonaisuus muodostuu logotunnuksesta, käyntikortista, ikkunateippauksista sekä www-sivuista. Logotunnuksessa kasvaa verso, vertauskuvana kasvun ja muutoksen merkityksestä ja mahdollisuuksista. Siniraita tekee visuaalisesta ilmeestä raikkaan ja vihreä tuo siihen pirteyttä. Persoonallinen käyntikortti muuntautui pieneksi lahjaksi ja tarrat koristavat paperikasseja minne ne ikinä kulkevatkaan.
Www-sivuilla siniraita pääsee kunnolla oikeuksiinsa. Se täydentää kokonaisuuden yhtenäiseksi jatkaen selkeää ja Pikkusiskolle luontevaa linjaa. Ulkoasu ja käytettävyys tukevat toisiaan. Vaikka yrityksen kohderyhmä on rajattu, www-sivut ovat avoinna kaikille. Esteettömyydestä on huolehdittu. Sosiaalinen media toimii uusien asiakkaiden houkuttimena. Se avaa markkinoinnin lisäksi uusia mahdollisuuksia jakaa yrityksen tärkeintä sanomaa: Elämä kantaa.