Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Kajaanin ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Kajaanin ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Asiakastyytyväisyystutkimus Hotelli Tulikettuun

Rautiainen, Noora (2011)

 
Avaa tiedosto
Rautiainen_Noora.pdf (1.404Mt)
Lataukset: 


Rautiainen, Noora
Kajaanin ammattikorkeakoulu
2011
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201105056166
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tarkoituksena oli selvittää asiakkaiden tyytyväisyyttä Hotelli Tulikettuun ja sen tarjoamiin palve-luihin. Tutkimus suoritettiin helmi-maaliskuussa 2011. Tutkimus toteutettiin kahdella eri tavalla, puolistukturoi-tuna haastatteluna sekä lomakekyselynä hotellin aulassa asiakkailta. Opinnäytetyö on osittain kvalitatiivinen ja osittain kvantitatiivinen tutkimus, sillä osa tutkimustuloksista oli numeraalisessa muodossa ja osa vapaamuotoista sanallista palautetta.

Tutkimuksessa pyrittiin selvittämään mihin tekijöihin asiakkaat ovat tyytyväisiä Hotelli Tuliketussa ja mihin asioihin tulisi kiinnittää huomiota. Haastatteluissa selvitettiin myös Tuliketun imagollisia kysymyksiä. Saatujen tulosten pohjalta tehtiin muutosehdotelmia Tuliketulle, joilla asiakastyytyväisyyttä voitaisiin mahdollisesti parantaa.

Haastateltavia henkilöitä oli kuusi ja lomakevastauksia saatiin kerättyä 40 kappaletta. Haastattelut purettiin auki kirjalliseen tiivistettyyn muotoon. Lomakekyselyiden tulokset käsiteltiin SPSS- ohjelmalla ja ne esitettiin Excel- taulukko-ohjelman avulla.

Aihe oli ajankohtainen, sillä Sotkamon ja Vuokatin alueen matkailu kasvaa jatkuvasti ja hotellin myönteisen kehityksen kannalta on hyvä selvittää, mitä asioita asiakkaat arvostavat. Vastaavaa tutkimusta ei ole hotellin nykyisten omistajien aikaan tehty.

Teoreettisessa viitekehyksessä on käsitelty palvelua tuotteena sekä asiakastyytyväisyyden lisäämiskeinoja palvelun osalta. Yrityksen imagon merkitystä liiketoiminnalle ja sen kehittäminen myönteiseen suuntaan on myös otettu huomioon.

Tutkimuksesta käy ilmi, etteä asiakkaat ovat melko tyytyväisiä Hotelli Tuliketun tarjoamiin palveluihin. Erityiskii-tosta sai henkilökunnan palvelualttius. Tyytymättömyyttä aiheutti hotellin yleisilme sekä tilojen osittain puutteellinen varustelutaso. Ongelmakohtien parantamiseksi kehitysehdotelmia on koottu yhtenäiseksi osa-alueeksi.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste