Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Lahden ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Lahden ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite

Sisäisen viestinnän onnistuminen arvojen näkökulmasta

Vikström, Patrik (2011)

 
Avaa tiedosto
Vikstrom_Patrik.pdf (554.0Kt)
Lataukset: 


Vikström, Patrik
Lahden ammattikorkeakoulu
2011
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201105066432
Tiivistelmä
Tämän tutkimuksen tavoitteena oli selvittää, miten hyvin sisäinen viestintä pääkonttorin ja muiden konttoreiden välillä toimii ja löytää myös mahdollisia sisäisen viestinnän ongelmakohtia. Lisäksi tutkimuksen avulla pyrittiin selvittämään, millä tavoin kohdeyrityksen työntekijät huomioivat yrityksen arvot päivittäisessä työskentelyssään. Tutkimuksessa käsiteltiin arvoja sekä sisäistä viestintää ja niiden toteutumista yrityksen henkilöstön näkökulmasta.

Teoreettisessa viitekehyksessä käsitellään sisäistä viestintää sekä arvoja. Tutkimus toteutettiin kyselylomakkeella ja kyselylomake lähetettiin valikoiduille työntekijäryhmille. Kyselylomakkeessa oli kymmenen monivalintakysymystä ja jokaisen kysymyksen jälkeen jätetty tilaa sanalliselle vastaukselle. Tällä tavoin pyrittiin saamaan lisää informaatiota siitä, miksi kyselylomakkeen täyttäneet työntekijät tietyn vaihtoehdon valitsivat.

Tutkimustuloksien perusteella saatiin paljon arvokasta tietoa sekä kohdeyrityksen arvojen toteutumisesta että yrityksen sisäisen viestinnän toimivuudesta. Kirjalliset vastaukset kysymysten perässä toivat myös esille tiettyjen kysymysten kohdalla selviä ongelmakohtia, niin arvojen toteutumisessa kuin sisäisen viestinnäkin osalta.

Tutkimustulokset osoittavat kohdeyrityksen arvojen toteutuvan suurilta osin päivittäisessä työssä ja sisäisen viestinnän toimivan kohtuullisen hyvin pääkonttorin ja muiden konttoreiden välillä. Tutkimustulosten avulla löydettiin myös ongelmakohtia. Tärkeimmiksi kehityskohteiksi paljastui pääkonttorin ja muiden konttoreiden välisen yhteistyön lisääminen uusien tuotteiden lanseerauksessa, sekä yrityksen asettaman asiakasluokan seuraaminen päivittäisessä asiakaspalvelussa. Myös yleisen ilmapiirin parantuminen tulevaisuudessa pääkonttorin ja muiden konttoreiden välillä koettiin tärkeäksi.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste