Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Laurea-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Laurea-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Markkinointiviestintään integroidun sisäisen viestinnän kehittäminen - Case Funky Lady Oy

Poikulainen, Ia (2011)

Avaa tiedosto
ia_poikulainen_0601729.pdf (226.5Kt)
Lataukset: 


Poikulainen, Ia
Laurea-ammattikorkeakoulu
2011
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201105066405
Tiivistelmä
Sisäisen viestinnän merkitys yrityksille on suuri, ja vain onnistuneella sisäisellä viestinnällä voidaan ‎varmistaa ulkoisen viestinnän onnistuminen. Sisäinen viestintä luo työpaikoille yhteisöllisyyttä ja ‎motivoi, sen avulla saatetaan henkilöstö tietoisiksi markkinoinnin toimenpiteistä sekä tiedotetaan ‎toimialan näkymistä. Yritykset voivat palkata tiedottajan hoitamaan sisäistä viestintää, mutta ‎monesti sisäistä viestintää hoidetaan oman toimen ohessa. Viestintä kuuluukin kaikille johtoryhmän ‎jäsenistä rivityöntekijöihin ja kausiapulaisiin. Sisäiselle viestinnälle on hyvä olla suunnitelma, mutta ‎on myös syytä jättää tilaa luonnolliselle kommunikaatiolle.‎

Funky Lady Oy on viisi myymälää käsittävä suomalainen alusvaatteiden erikoisliike, joka on ‎lähtenyt liikkeelle vuonna 1992 perustetusta Fredrikinkadun liikkeestä. Yrityksessä ei ole tähän ‎mennessä ollut ohjeistusta sisäiseen viestintään. Myymälöitä on kuitenkin perustettu lisää ja ‎työntekijämäärät ovat kasvaneet, joten sisäisen viestinnän ohjeistukselle olisi tarvetta. Tämän ‎opinnäytetyön tarkoitus on tutkia Funky Lady Oy:n sisäisen viestinnän prosesseja sekä esittää ‎kehitysehdotuksia. Tavoitteena on luoda suunnitelma, jonka mukaan sisäistä viestintää voidaan ‎jatkossa toteuttaa. ‎

Case – osuudessa on hyödynnetty opinnäytetyön tekijän omaa havainnointia, jonka lisäksi työhön ‎on haastateltu Funky Lady Oy:n omistajaa sekä kuutta työntekijää. Tutkimuksen keskeinen tulos ‎oli, että edellytykset sisäisen viestinnän toimivuudelle ovat olemassa. Yhteishenki työntekijöiden ‎keskuudessa on hyvä, ja myös omistajan kanssa on helppo keskustella. Käytännössä viestintä ‎tapahtuu kuitenkin sen mukaan, kuinka kukin henkilöstöstä jaksaa tai muistaa toisia informoida. ‎Suurin kehitysehdotus opinnäytetyössä on sisäisen viestinnän kalenteri, josta ilmenevät viikkotasolla ‎markkinoinnin toimenpiteet, koulutukset sekä ostotapahtumat ja muut henkilökunnan tietoisuuteen ‎saatettavat tapahtumat. Suurin osa näistä asioista on tiedossa jo etukäteen, mutta kalenteria ‎voidaan päivittää myös vuoden aikana. Muut kehitysehdotukset liittyvät vastuun jakamiseen sekä ‎viestinnän raportoinnin seuraamiseen.‎
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste