Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Kymenlaakson ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Kymenlaakson ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite

Strateginen markkinointiviestintäsuunnitelma, uusasiakashankinta ja brandin rakentaminen. Case: Oy Hacklin Bulk Boys Ltd

Piiroinen, Helena (2011)

 
Avaa tiedosto
Piiroinen_Helena.pdf (5.017Mt)
Lataukset: 


Piiroinen, Helena
Kymenlaakson ammattikorkeakoulu
2011
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201105188492
Tiivistelmä
Jatkuva kilpailuympäristön kehittyminen ja muutokset tuovat paineita ja haasteista yrityksille. Asiakkaiden vaatimukset ja tarpeet muuttuvat. Menestykseen pyrkivän yrityksen tulee panostaa markkinointiin, jotta yritys pystyy solmimaan tyytyväisiä ja kannattavia asiakassuhteita ja tuottamaan tulosta. Markkinointi ei taas voi onnistua ilman viestintää. Markkinointiviestinnän mukaan ottamisella yritys pystyy rakentamaan asiakaslähtöistä aineetonta pääomaa, johon kilpailijoiden on vaikea vastata.

Työn tavoitteena oli tutkia, mitkä markkinointiviestinnän keinot antavat parhaat edellytykset toimeksiantajayritykselle uusasiakashankinnassa sekä miten business to business palveluyritys pystyy rakentamaan brandia. Markkinointiviestinnän keinojen tarkastelun pohjana käytettiin Timo Ropen mallia
business-to- business- viestintäkeinojen käytöstä. Ropen mallissa markkinointiviestinnän vastinpari on ostoprosessi, joka jaetaan kolmeen osaan ostoprosessirakenteen mukaisesti: pohjustus, kaupankäynti ja asiakassuhdeviestintä.

Opinnäytetyön empiirisen kvantitatiivisena osana laadittiin ja lähetettiin suoramainos potentiaalisille asiakkaille kaupankäyntiviestinnän pohjustamiseksi. Kvalitatiivisen tutkimuksen osana tehtiin nykyisille asiakkaille asiakastyytyväisyyskysely sekä haastattelu, jonka tarkoituksena oli selvittää, minkälaisena palveluntoimittajana nykyiset asiakkaat yritystä pitävät. Tyytyväisyyshaastattelun tarkoituksena oli toimia pohjana markkinointiviestintäsuunnitelmalle uusien asiakkaiden hankinnassa, jotta uudet asiakkuudet voidaan solmia mahdollisimman kannattaviksi.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste