Aurora : Suomalainen kosmetiikkapakkaus
Hoppula, Laura (2020)
Hoppula, Laura
2020
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202002031947
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202002031947
Tiivistelmä
Tässä opinnäytetyössä teen visuaalisen ilmeen kuvitteelliselle suomalaiselle kosmetiikkapakkaukselle. Ihonhoidon suosio on noussut viime vuosina tasaisesti, ja erityisesti japanilainen ja korealainen kosmetiikka on tunnettu Suomessa. Tavoitteeni on vastata ilmiöön ja luoda sen suomalainen versio, joka herättäisi vastaavanlaista eksoottisuutta ja kiinnostusta Japanissa.
Tutkin Japanin ja Suomen ihonhoidon historiaa, ja kulttuurien yhtäläisyyksiä ja eroja. Suunnittelutyöni tukena pohdin Suomen nykyistä imagoa löytämieni esimerkkien avulla, ja miten suomalaisuus on mahdollista havainnollistaa pakkausgrafiikan keinoin. Suunnittelemallani grafiikalla tahdon tuoda lisäarvoa kosmetiiikkatuotteelle ja vahvistaa Suomi-kuvan tunnettavuutta.
Loppussa esittelen suunnittelemani grafiikan. Erittelen visuaalisen ilmeen muodostavat elementit kuten typografian, logon ja värimaailman, sekä niiden taustamotiivit.
My final thesis project consist of creating a visual design for
Finnish cosmetic packaging. Nowadays skin care is becoming
more global phenomenom. Especially, Japanese and Korean skin
care routine are well known consepts in Finland. The aim of my
thesis is to create a Finnish skin care consept that would raise
interest in Japan.
The process started by researching about both Finnish and Japanese history of skin care and comestic product related behaviour. To support my design I studied Finland’s current image and how to visualize it. The goal of the package graphics is to bring additional value to the cosmetic product and simultaneously enhance Finland’s brand image.
The final result is a visual design for the packaging graphics.
I categorized the aspects of the design into typography, logo and colors. In addition, I explained my design motives behind previously listed graphic elements.
Tutkin Japanin ja Suomen ihonhoidon historiaa, ja kulttuurien yhtäläisyyksiä ja eroja. Suunnittelutyöni tukena pohdin Suomen nykyistä imagoa löytämieni esimerkkien avulla, ja miten suomalaisuus on mahdollista havainnollistaa pakkausgrafiikan keinoin. Suunnittelemallani grafiikalla tahdon tuoda lisäarvoa kosmetiiikkatuotteelle ja vahvistaa Suomi-kuvan tunnettavuutta.
Loppussa esittelen suunnittelemani grafiikan. Erittelen visuaalisen ilmeen muodostavat elementit kuten typografian, logon ja värimaailman, sekä niiden taustamotiivit.
My final thesis project consist of creating a visual design for
Finnish cosmetic packaging. Nowadays skin care is becoming
more global phenomenom. Especially, Japanese and Korean skin
care routine are well known consepts in Finland. The aim of my
thesis is to create a Finnish skin care consept that would raise
interest in Japan.
The process started by researching about both Finnish and Japanese history of skin care and comestic product related behaviour. To support my design I studied Finland’s current image and how to visualize it. The goal of the package graphics is to bring additional value to the cosmetic product and simultaneously enhance Finland’s brand image.
The final result is a visual design for the packaging graphics.
I categorized the aspects of the design into typography, logo and colors. In addition, I explained my design motives behind previously listed graphic elements.