- Selaus nimekkeen mukaan Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Viitteet 1-20 / 7194
-
0–5-vuotias palovammapotilas ensihoidossa
(2024)Opinnäytetyön tavoitteena oli kerätä ensihoidolle soveltuvaa tietoa 0–5-vuotiaiden palovammapotilaiden akuuttihoidosta sekä palovammojen patofysiologiasta ja arvioinnista. Aihe valikoitui, koska siitä löytyy niukasti tämän ... -
10–12-vuotiaiden jalkapalloilijoiden alaraajavammojen ennaltaehkäisy : harjoitusopas
(2023)Jalkapallo on yksi maailman suosituimmista urheilulajeista. Jalkapallossa vaaditaan pelaajalta monenlaisia ominaisuuksia, kuten kestävyyttä, nopeutta, räjähtävyyttä ja voimaa. Lajin fyysiset vaatimukset altistavat helposti ... -
10–12-vuotiaiden joukkuevoimistelijoiden polviongelmat : opas ennaltaehkäisyyn
(2022)Opinnäytetyön tarkoituksena oli selvittää joukkuevoimistelijoiden yleisimmät polvivammat ja miten niitä voidaan ennaltaehkäistä. Tavoitteena oli tehdä harjoitusohjelma Lappeenrannan Naisvoimistelijoiden 10–12-vuotiaiden ... -
12-kytkentäinen sydänsähkökäyrärekisteröinti : opetusvideo sairaanhoitajaopiskelijoiden itsenäiseen simulaatioharjoitteluun
(2024)Opinnäytetyön tarkoituksena oli tuottaa opetusvideo 12-kytkentäisestä sydänsähkökäyrärekisteröinnistä sairaanhoitajaopiskelijoiden itsenäiseen simulaatioharjoitteluun. Tutkimuksien mukaan sairaanhoitajien osaaminen vaihtelee ... -
13-16-vuotiaan jääkiekkoilijan terapeuttinen harjoittelu
(2025)Jääkiekko on Suomessa suosittu ja harrastajamäärältään yksi suurimmista urheilulajeista. Lajin harrastamiseen liittyy suurentunut loukkaantumisriski sen nopeatempoisen ja dynaamisen luonteen vuoksi. Opinnäytetyön ... -
13–17-vuotiaiden nuorten mielenterveyden tukeminen sosiaalisen median ja etäpalveluiden avulla
(2025)Tämän opinnäytetyön tarkoituksena oli kuvata kirjallisuuskatsauksen keinoin 13–17-vuotiaiden nuorten mielenterveyden tukemista sosiaalisen median ja etäpalveluiden avulla. Opinnäytetyön tavoitteena oli koota tutkittuun ... -
15 Flashes : kuvitustyylin soveltaminen tatuointeihin
(2021)Tässä opinnäytteessä toteutettiin 15 tatuointikuvitusta omaehtoisena taiteellisena projektina. Tutkimuskohteina olivat tekijän kehitys prosessin aikana, kuvitustyylin soveltuvuus tatuointikuvituksiin sekä käsin piirrettyjen ... -
16–18-vuotiaiden nuorten seksuaalikasvatuksen merkitys seksuaaliterveydessä : kuvaileva kirjallisuuskatsaus
(2024)Seksuaalisuus on läsnä ihmisen koko elämän ajan, se kehittyy ja muuttuu yksilön eri elämän vaiheissa. Sukupuoli, sukupuoliroolit, seksuaalinen suuntautuminen ja lisääntyminen ovat osa seksuaalisuutta. Seksuaaliterveys on ... -
2. kertaluvun momentin huomioiminen mastojäykisteisen hallin perustusten suunnittelussa
(2022)Tässä opinnäytetyössä tutkittiin toisen kertaluvun vaikutuksia mastojäykisteisen pilarin perustuksen suunnittelussa ja luotiin Sweco Rakennetekniikka Oy:n toimeksiannosta vuokaavio toisen kertaluvun momentin huomiointia ... -
2030 Mitsubishi Urban EV Concept
(2020)As a graduation project I researched what a near future urban vehicle could be like. In the project I aim to research the possibilities of future technologies in the design of a small urban vehicle. The final result is a ... -
2D-mobiilipelin tasosuunnittelu : Case: KEY-peli
(2020)Tässä työssä keskityttiin LUMA Suomi hankkeen tilaamaan 2D-mobiilipeliin, joka opettaa koululaisille asioita kivistä, energiasta sekä ympäristöstä. Teoriaosuus koostui siitä, mitä tasosuunnittelu on, sen vaiheita, historiaa ... -
2D-Pelimekaniikkojen toteutus : Case: KEY-Peli
(2020)Työn teoria osuudessa käsitellään pelimekaniikkoja, pääasiassa 2D-pelien. Pelimekaniikan määritelmä, mitä erilaisia mekaniikkoja on olemassa sekä innovatiivisien 2D-pelimekaniikkojen historiaa. CASE osuudessa keskitytään ... -
3-5-vuotiaiden lasten ruokailutottumukset
(2021)Opinnäytetyön tavoitteena oli selvittää 3–5-vuotiaiden lasten ruokailutottumuksia, ravitsemukseen liittyviä haasteita sekä ravitsemukseen ja ruokailuun liittyviä tuen tarpeita. Opinnäytetyö toteutettiin kyselylomakkeella, ... -
360-videotuotanto : Case: Wellamo-opisto
(2020)Opinnäytetyön tavoitteena oli tutkia ja jäsennellä 360-videotuotannon työvaiheita ja ymmärtää erot perinteiseen videotuotantoon. Opinnäytetyön teoriaosuudessa tutkitaan 360-kameran ominaisuuksia sekä onnistuneelle tuotannolle ... -
3D animation in VR software : CB-Safe project
(2021)The goal of the thesis was to instruct the creation of animated 3d-characters to a Virtual Reality -environment for the future development of CB-Safe project. It was explained what Virtual Reality means, what its good and ... -
3D character creation : for games and animation
(2025)The focus of this thesis is to create a high quality three dimensional humanoid character, suitable for use in games and animations. The games development and animation industry follow standardised workflows when creating ... -
3D city modelling in Russia : St. Petersburg city model
(2021)The appearance of 3D city models has opened up many new ways for the development of the urban environment. They allow to competently plan new structures by fitting them first into the existing environment. The public use ... -
3D pelihahmon suunnittelu : pelihahmon suunnittelu ja toteutus peliprojektia varten
(2024)Opinnäytetyön tavoitteena oli suunnitella ja luoda valmis 3D pelihahmo varhaisessa vaiheessa kehitteillä olevaan peliin. Opinnäytetyön merkitys on myös tuoda esille kirjoittajan kokemusta ja asiantuntijuutta 3D-mallintamiseen ... -
3D printing of Polymer : study the common materials for SLS and FDM, and test the FDM printed part
(2023)Additive Manufacturing is the leading Manufacturing system within a short period because of its manufacturability and the use of versatile materials. 3D printing is classified into 7 Categories but SLS, FDM, and SLA are ... -
3D scanning benefits in reverse engineering : reverse engineering and 3D scanning for product development
(2023)With rapid development of technologies in the world, the role of the reverse engineer- ing is increasing day by day. A growing industry is replenished with new processes every year. Still, one of the key roles is given to ...