3D pelihahmon suunnittelu : pelihahmon suunnittelu ja toteutus peliprojektia varten
Karttunen, Joonas (2024)
Karttunen, Joonas
2024
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2024120933883
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2024120933883
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tavoitteena oli suunnitella ja luoda valmis 3D pelihahmo varhaisessa vaiheessa kehitteillä olevaan peliin. Opinnäytetyön merkitys on myös tuoda esille kirjoittajan kokemusta ja asiantuntijuutta 3D-mallintamiseen erilaisia 3D ohjelmia hyväksikäyttäen. Opinnäytetyössä käydään läpi hahmon suunnittelua ja kaikki 3d mallintamisen eri työvaiheet havainnollistaen niitä kuvankaappauksilla eri ohjelmien sisältä.
Opinnäytetyössä otetaan myös muutama esimerkkitapaus kyseisen peligenren eri pelien hahmosuunnittelusta ja analysoidaan niitä.
Pelihahmo tulee peliin, joka on teemaltaan post-apokalyptinen. Siinä on myös elementtejä erilaisista roolipeleistä.
Peli sijoittuu post-apokalyptiseen maailmaan, jossa pelimaailman saarelle muodostuneet kaksi eri ryhmittymää ja bandiitit sotivat toisiaan vastaan jäljelle jääneistä resursseista myrkyllisen kaasun vallattua pelimaailman kaupungin.
Opinnäytetyössä otetaan myös muutama esimerkkitapaus kyseisen peligenren eri pelien hahmosuunnittelusta ja analysoidaan niitä.
Pelihahmo tulee peliin, joka on teemaltaan post-apokalyptinen. Siinä on myös elementtejä erilaisista roolipeleistä.
Peli sijoittuu post-apokalyptiseen maailmaan, jossa pelimaailman saarelle muodostuneet kaksi eri ryhmittymää ja bandiitit sotivat toisiaan vastaan jäljelle jääneistä resursseista myrkyllisen kaasun vallattua pelimaailman kaupungin.