Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Laurea-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Laurea-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Palvelut ja niiden hinnoittelu mainostoimistossa

Joki-Anttila, Elisa; Pajunen, Sanna (2011)

 
Avaa tiedosto
Joki-Anttila_Pajunen (1)-SK2.pdf (430.7Kt)
Lataukset: 


Joki-Anttila, Elisa
Pajunen, Sanna
Laurea-ammattikorkeakoulu
2011
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201105239154
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tarkoituksena oli selvittää, miten kustannukset muodostuvat mainostoimiston ‎palveluprosessissa ja miten hinnoittelumenetelmiä hyödyntäen voidaan saada projektista parempi ‎myyntikate niin nyt kuin tulevaisuudessa. Opinnäytetyössä selvitettiin, mitä palvelut yleensä pitävät ‎sisällään ja mitä palveluntuottajan tulee ottaa huomioon palvelukokonaisuuksia rakentaessaan ja ‎niitä hinnoitellessaan. Työssä selvitettiin palveluyritysten menestymisen tekijät ja tuloksellisen ‎hinnoittelun merkitys liiketoiminnassa. Hinnoitteluun voi vaikuttaa muun muassa palvelujen ‎paketointi sekä piilo- ja tukipalvelut. Työssä tutkittiin eri hinnoittelumenetelmiä ja pyrittiin ‎löytämään mainostoimistotyöhön parhaiten sopiva menetelmä. Palveluprosessin valmistusarvoa ‎verrattiin laskutettuun työmäärään, minkä perusteella analysoitiin projektin kannattavuutta. ‎Vaikka palveluprosessin hinnoittelu todettiin kannattavaksi, voi yritys silti toista ‎hinnoittelumenetelmää käyttäen saavuttaa paremman myyntikatteen. Käytössä olevalla ‎menetelmällä tulos heikkenee suurella todennäköisyydellä, mikäli suunnitteluun käytetään ‎enemmän aikaa kuin mitä suunnitteluun on alun perin budjetoitu käytettäväksi. Useimmiten ‎mainostoimistossa käytetty hinnoittelumenetelmä pohjautuu kustannusperusteiseen hinnoitteluun. ‎Palveluprosessin valmistusarvon laskennassa käytettiin luonnollisesti apuna kustannuslaskentaa. ‎Valmistusarvoa laskettaessa otettiin huomioon palveluprosessiin kohdistuneet palkkakustannukset. ‎Tämän jälkeen projektille kohdistettiin muut hallinnolliset kustannukset. Hinnoittelumenetelmien ‎tutkimisen avulla voidaan todeta, että aikaperusteinen tai resurssin käyttöön perustuva hinnoittelu ‎yhdistettynä kustannusperusteiseen hinnoitteluun soveltuu parhaiten mainostoimistotyöhön. ‎Hinnoittelu edellyttää prosessin työvaiheiden kartoittamista ja työtuntien seurantaa.‎
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste