Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Laurea-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Laurea-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite

Markkinointisuunnitelma ulkomaanmarkkinointiin: Case Yritys X

Hyvönen, Elina (2011)

 
Tweet refworks
 
Avaa tiedosto
Hyvonen_Elina.pdf (973.5Kt)
Lataukset: 


Hyvönen, Elina
Laurea-ammattikorkeakoulu
2011
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
http://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201105198681
Tiivistelmä
Opinnäytyön lähtökohtana oli kehittää markkinointisuunnitelma ulkomaanmarkkinointiin yhdelle Suomen menestyvimmistä muuttoalan yrityksistä. Tutkimuksen tarkoituksena oli selvittää, kuinka Yritys X:n tulisi markkinoida ulkomaanmuuttopalvelujaan kotimaassa ja ulkomailla asuville suomalaisille. Tutkimustuloksien tarkoituksena on auttaa yritystä punnitsemaan eri viestintäkanavien merkitystä yrityksen ulkomaanpalveluiden markkinoinnissa.

Tutkimuksessa tarkastellaan Yritys X:n markkinatilannetta kilpaileviin muuttoalan yrityksiin nähden. Tutkimuksen kvantitatiivinen osuus koostuu yrityksen omista ja tilastokeskuksen tilastoista. Tutkimuksen kvalitatiivinen tutkimus koostuu haastatteluista, jotka tehtiin Yritys X:n johtoasemissa toimiville henkilöille. Muu tutkimusaineisto on saatu ulkomaalaisten tahojen kautta. Työn teoreettinen viitekehys koostuu markkinoinnin kilpailu- ja viestintäkeinoista, medioista ja laadukkaasta palveluista.

Tulokset osoittivat, että tutkimukseen valitut maat tuottivat yhteensä lähes 40 prosenttia vuonna 2010 toteutuneista maantierahdeista. Haastatteluihin vastasivat yrityksen johtohenkilöt. Vastaukset osoittivat, että Yritys X on sisäisesti vahva ja sisoutunut Yritys X:n toimintatapoihin. Vastaajat uskoivat Yritys X:n ulkomaanmarkkinoiden kasvuun ja sosiaalisen median mahdollisuuksiin tavoittaa uusia, potentiaalisia asiakkaita.

Tutkimustulosten perusteella Yritys X:n tunnettuutta voidaan lisätä oikeita medioita ja yhteistyöverkostoja hyödyntämällä. Internet ja yrityksen omat verkkosivut ovat Yritys X:n tärkeimmät kanavat tunnettuuden lisäämiseksi. Kansainvälisen tunnettuuden luominen edellyttää hakukonemainonnan tarkentamista ja uusien yhteistyökumppaneiden etsimistä verkostojen kautta.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatTutkintonimikkeetAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste