Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Laurea-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Laurea-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Onnistunut rekrytointi sosiaalisen median avulla – case Adtraction Marketing Oy

Petäjä, Lila (2019)

Avaa tiedosto
Onnistunut rekrytointi sosiaalisen median avulla - case Adtraction Marketing Oy.pdf (580.1Kt)
Lataukset: 


Petäjä, Lila
2019
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202002072162
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tarkoitus on lisätä tietoisuutta sosiaalisen median hyödyistä osana rekrytointiprosessia sekä toimia käytännönläheisenä ja ammattimaisena oppaana niille, joita kiinnostavat sosiaalisen median mahdollisuudet rekrytointikanavana. Opinnäytetyö auttaa yrityksen rekrytoivaa henkilöä hahmottamaan rekrytointiprosessin eri vaiheet sekä syventyy soveltamaan rekrytointia sosiaalisen median kanavissa.
Toiminnallinen opinnäytetyö toteutettiin Adtraction Marketing Oy:n toimeksiantona. Adtraction Marketing on Pohjoismaiden suurin affiliate-verkosto sekä liikevaihdoltaan, että asiakasmäärältään. Opinnäytetyön tavoitteena oli tuoda esille ja tutkia sosiaalisen median hyötyjä ja käytettävyyttä rekrytoinnissa sekä kehittää ja uudistaa toimeksiantajayrityksen henkilöstöhankintamenetelmiä.
Opinnäytetyössä käsiteltiin henkilöstöjohtamista kokonaisuutena, rekrytointiprosessia ja -menetelmiä osana liiketoiminnan johtamista sekä sosiaalista mediaa ja niiden ominaisuuksia rekrytointikanavana. Opinnäytetyön keskeisimpinä käsitteinä olivat rekrytointi, rekrytointikanavat, sosiaalinen media ja kohdennettu mainonta.
Tutkimusaineistona on käytetty henkilöstöjohtamiseen ja rekrytointiin liittyvää kirjallisuutta. Opinnäytetyön tutkimusaineiston keruu on koostettu alan kirjallisuudesta, verkkoaineistoista, artikkeleista sekä rekrytoitujen työntekijöiden haastatteluista. Haastattelujen avulla selvitettiin ensisijaisesti rekrytoitujen henkilöiden tyytyväisyyttä sosiaalisen median kautta tapahtuneeseen hakuprosessiin.
Opinnäytetyön toiminnallinen osuus käsittelee sosiaalisen median avulla tehtyä rekrytointia, jonka avulla tavoitettiin haluttua kohderyhmää ja valittiin uudet työntekijät avoinna oleviin tehtäviin. Toiminnallisen opinnäytetyön tuloksena syntyi kattava tietopaketti toimeksiantajayrityksen sekä muiden some-rekrytoinnista kiinnostuneiden käyttöön. Aineisto sisältää tietoa ja ideoita rekrytointiprosessin kehittämiseksi sekä myös haastateltujen palautteita koskien rekrytointitapaa. Tulosten ja analyysin pohjalta laadittiin Adtraction Marketing Oy:lle kehitysehdotus, jonka avulla pyritään rekrytoinnin tavoitettavuuden lisäämiseen, kilpailukyvyn parantamiseen sekä onnistuneen rekrytoinnin maksimoimiseen.
 
The purpose of this thesis is to raise awareness of the benefits of social media as part of the recruitment process and to provide a practical and professional guide for those who are interested in social media as a recruitment channel. The thesis will help persons who are recruiting in their job to outline the different stages of the recruitment process and will deepen the knowledge of recruitment possibilities in social media channels.
The functional thesis was commissioned by Adtraction Marketing Limited. Adtraction Marketing is the largest affiliate network in the Nordics both in terms of revenue and number of clients. The aim of this thesis was to highlight and research the benefits and usability of social media as a recruitment channel and renew the recruitment methods of the commissioning company.
The thesis dealt with; human resource management, recruitment process and methods as part of business management, and social media as a recruitment channel. The key concepts of the thesis were; recruitment, recruitment channels, social media and targeted advertising.
The research material addresses the literature on human resource management and recruitment. The collection of research material for the thesis consisted of; literature, online material, articles and interviews of recruited staff which were used in the theory section. Interviews were conducted to determine primarily the satisfaction of recruited individuals with the social media application process.
The functional part of the thesis dealt with social media recruitment, which was aimed at reaching the desired target group and selecting new employees for the vacant positions. The functional thesis resulted in a comprehensive information package for the use of the commissioning company and for other people interested in social media recruiting. The material contains information and ideas for developing the recruitment process as well as feedback from interviewees regarding the recruitment method. Based on the results and the analysis, a development proposal was prepared for Adtraction Marketing Limited, which aims to increase the reachability of the recruitment, improve its competitiveness and maximize successful recruitment.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste