Joensuun kaupunginorkesterin verkkomarkkinoinnin kehittäminen
Maksimainen, Teija (2011)
Avaa tiedosto
Lataukset:
Maksimainen, Teija
Pohjois-Karjalan ammattikorkeakoulu
2011
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201105259499
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201105259499
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tarkoituksena oli kehittää Joensuun kaupunginorkesterin verkkomarkkinointia. Työssäni selvitän verkkomarkkinoinnin teoriapohjaa ja luon tiiviin oppaan verkkomarkkinoinnin käytännön toteutukseen.
Raportissa käsittelen yleisesti verkkomarkkinointia, Joensuun kaupunginorkesterin markkinointia ja sitä, mistä varsinainen verkkomarkkinointisuunnitelma koostuu. Verkkomarkkinointia koskeva osuus keskittyy lähinnä sen luonnetta ja mahdollisuuksia, kun taas varsinaista opasta koskeva teksti erittelee markkinoinnin välineitä juuri Joensuun kaupunginorkesterin näkökulmasta.
Lopputuloksena on ohje, josta käy ilmi kuinka Joensuun kaupunginorkesterin näkyvyyttä verkossa pidetään yllä ja kehitetään. Tärkeimpiä verkkomarkkinointikanavia orkesterille ovat sen omat verkkosivut, sähköinen uutiskirje, Facebook, Twitter, YouTube, hakukonemarkkinointi, blogit, mobiilimarkkinointi sekä erilaiset mashup-palvelut. Toimivan verkkomarkkinoinnin pohjan luovat aktiivisuus ja verkkoympäristön tunteminen.
Raportissa käsittelen yleisesti verkkomarkkinointia, Joensuun kaupunginorkesterin markkinointia ja sitä, mistä varsinainen verkkomarkkinointisuunnitelma koostuu. Verkkomarkkinointia koskeva osuus keskittyy lähinnä sen luonnetta ja mahdollisuuksia, kun taas varsinaista opasta koskeva teksti erittelee markkinoinnin välineitä juuri Joensuun kaupunginorkesterin näkökulmasta.
Lopputuloksena on ohje, josta käy ilmi kuinka Joensuun kaupunginorkesterin näkyvyyttä verkossa pidetään yllä ja kehitetään. Tärkeimpiä verkkomarkkinointikanavia orkesterille ovat sen omat verkkosivut, sähköinen uutiskirje, Facebook, Twitter, YouTube, hakukonemarkkinointi, blogit, mobiilimarkkinointi sekä erilaiset mashup-palvelut. Toimivan verkkomarkkinoinnin pohjan luovat aktiivisuus ja verkkoympäristön tunteminen.