PRODUCING NEW SALES MATERIAL FOR INTERNATIONAL SALES OF HOLIDAY CLUB KATINKULTA
Sipilä, Marjo (2011)
Sipilä, Marjo
Kajaanin ammattikorkeakoulu
2011
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201105168067
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201105168067
Tiivistelmä
Tämän työn tarkoitus oli tuottaa uusi myyntimateriaalikansio englanniksi Holiday Club Katinkullan kansainvälisen myynnin työtehtävien avuksi. Myyntimateriaali on tehty hotellipuolen palveluista. Kylpylähotelli myytiin sen aikaisemmalle omistajalle Holiday Club Resortsille opinnäytetyöprojektin aikana ja tästä syystä myyntimateriaalin päivitystyön tärkeäys kasvoi.
Uuden kansainvälisen myyntimateriaalin tarkoitus on auttaa myyntiedustajien päivittäistä työtä kansainvälisen myynnin osalta. Myyntimateriaalin tuottamisen teoriaa on käsitelty ensisijaisesti henkilöstöjohtamisen ja sisäisen viestinnän näkökulmasta, mutta teoria esittelee myös markkinnoinnin ja myynnin perusteet. Teoria korostaa sisäisen viestinnän tärkeyttä ja vaikutuksia palvelualan yrityksille.
Uusi materiaali pohjautuu aikaisempien suomen – ja englannin k ielisten materiaalien analyyseihin, tekijän työkokemukseen ja havaintoihin työharjoittelun aikana myyntipalvelussa ja myöhemmin vastaanottovirkailijana, Holiday club Resortsin myyntistrategian vaatimuksiin ja myyntipalvelun työntekijöiden tarpeisiin. Haastattelemalla myyntipalvelun työntekijöitä löydettiin asiantuntijatietoa Katinkullan kansainvälisestä myynnistä tämän hetkisestä tilasta ja tarpeista.
Työn tuloksena syntyi uusi kansainvälisen myynnin sähköinen kansio, johon on tallennettu uudet päivitetyt kansainvälisestä myyntimateriaalista. Uuden materiaalin pääpiirteet ja kohderyhmät on esitelty työssä. Myyntimateriaalin päivittämisestä ja kehittämisestä annetaan suositukset työn lopussa.
Uuden kansainvälisen myyntimateriaalin tarkoitus on auttaa myyntiedustajien päivittäistä työtä kansainvälisen myynnin osalta. Myyntimateriaalin tuottamisen teoriaa on käsitelty ensisijaisesti henkilöstöjohtamisen ja sisäisen viestinnän näkökulmasta, mutta teoria esittelee myös markkinnoinnin ja myynnin perusteet. Teoria korostaa sisäisen viestinnän tärkeyttä ja vaikutuksia palvelualan yrityksille.
Uusi materiaali pohjautuu aikaisempien suomen – ja englannin k ielisten materiaalien analyyseihin, tekijän työkokemukseen ja havaintoihin työharjoittelun aikana myyntipalvelussa ja myöhemmin vastaanottovirkailijana, Holiday club Resortsin myyntistrategian vaatimuksiin ja myyntipalvelun työntekijöiden tarpeisiin. Haastattelemalla myyntipalvelun työntekijöitä löydettiin asiantuntijatietoa Katinkullan kansainvälisestä myynnistä tämän hetkisestä tilasta ja tarpeista.
Työn tuloksena syntyi uusi kansainvälisen myynnin sähköinen kansio, johon on tallennettu uudet päivitetyt kansainvälisestä myyntimateriaalista. Uuden materiaalin pääpiirteet ja kohderyhmät on esitelty työssä. Myyntimateriaalin päivittämisestä ja kehittämisestä annetaan suositukset työn lopussa.