Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Lahden ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Lahden ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite

Kotihoidon palvelujen tuotteistaminen peruspalvelukeskus Oivassa

Louko, Leena (2009)

 
Avaa tiedosto
Louko_Leena.pdf (115.8Kt)
Lataukset: 


Louko, Leena
Lahden ammattikorkeakoulu
2009
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-200905203027
Tiivistelmä
Tutkimuksen tavoitteena on selvittää yhden kunnan kotihoidon avopalvelujen tuotteistamista peruspalvelukeskus Oivassa. Tutkimuksen tarkoitus on ottaa selville kotihoidon työntekijöiden omaa näkemystä palvelujen tuotteistamisesta. Tutkimuksessa selvitetään mm. sitä, millaista tietoa työntekijät tarvitsevat palvelujen tuotteistamisesta työssään. Palvelujen tuotteistaminen on ajankohtainen asia kotihoidossa, koska palvelut on yhdenmukaistettu Päijät-Hämeen kunnissa.

Tutkimus on määrällinen tutkimus. Kyselylomakkeen avulla olen kerännyt tietoa kotihoidon työntekijöiltä palvelujen tuotteistamisesta kotihoidossa. Kyselyn suoritin kesällä 2008. Tutkimuksen viitekehys on palvelujen tuotteistamisessa. Kyselyyn vastasi kaksikymmentäkaksi kotihoidon työntekijää, jotka tekivät tutkimushetkellä työtä asiakkaiden kodeissa. Tähän tutkimuskyselyyn vastausprosentti oli kaikkiaan 71 prosenttia.

Tutkimuksen tuloksen perusteella kenelläkään työntekijöistä ei ollut tietoa tuotteistamisesta erittäin paljoa. Kotihoidon työntekijät tarvitsevat tietoa palvelujen sisällöstä, mitä yksittäinen palvelu sisältää. Työntekijät kaipaavat tietoa palvelujen hinnoittelusta ja hinnoista sekä palvelujen vaihtoehdoista. Tällöin he osaavat ohjata asiakkaita heille sopivien palvelujen piiriin. Työntekijät tarvitsevat tietoa tuotteistamisesta ja tuotettujen palvelujen kirjaamisesta. Nykyisin palvelujen kirjaaminen kuuluu kotihoidon jokapäiväiseen työhön. Palvelujen tuotteistaminen vaikuttaa kotihoidon asiakkaiden palvelujen laatuun. Tuotettujen palvelujen laadulla on merkitystä tuotettaessa asiakkaille palveluja. Työntekijät ovat kotihoidossa asiakkaille palvelujen tuottajia, siitä johtuen heidän työllä on tärkeä osuus palvelujen laadussa. Asiakastyössä palvelujen laadulla on merkitystä, joka tulee esiin tämän tutkimuksen perusteella.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste