Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Laurea-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Laurea-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite

Asiakaskannattavuuden arvioiminen : Case: Hopeaniemen kuntoutumiskeskus -kylpylä

Vehmas, Mari (2009)

 
Tweet refworks
 
Avaa tiedosto
Mari Vehmas.pdf (1.161Mt)
Lataukset: 


Vehmas, Mari
Laurea-ammattikorkeakoulu
2009
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
http://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-200905203039
Tiivistelmä
Tämä opinnäytetyö on osa laajempaa hankekokonaisuutta ”Teollisen palveluliiketoiminnan koulutustarpeen selvittäminen Lohjan ja Tammisaaren seutukunnissa ja näiden alueiden pk-yritysten osaamisperustan kehittäminen”. Kokonaishankkeeseen liittyy useita työelämälähtöisesti toteutettuja opinnäytetöitä. Tämä opinnäytetyö liittyy kokonaishankkeen toimenpidekokonaisuuteen ”Teemakoulutus ja kehityshankkeet yritysryppäälle”. Työn tarkoituksena oli tarkastella kohdeyrityksen, Hopeanimen kuntoutumiskeskus – kylpylän, valitsemien asiakasryhmien kannattavuutta. Lisäksi tarkoituksena oli laatia laskentamalli yrityksen palvelutuotteiden kannattavuudesta.

Opinnäytetyön teoreettinen tietoperusta koostui asiakaslähtöiseen liiketoimintamallin osa-alueista sekä asiakkuuksien johtamisen käsitteestä osana asiakaslähtöistä liiketoimintaa. Kustannuslaskenta ja laskentatoimi olivat niin ikään osa teoreettista viitekehystä.

Tämän opinnäytetyön tutkimus- ja kehittämisosio sisälsi asiakasryhmäkohtaiset kannattavuuslaskelmat. Kannattavuusarvioinnin kohteena olivat sotaveteraanien ja sotainvalidien kuntoutus sekä kolmen vuorokauden mittainen hemmottelulomapaketti.

Kannattavuuslaskelmat osoittivat että veteraanien ja invalidien kuntoutus on kannattavaa etenkin pidempi kestoisissa kuntoutusjaksoissa. Hemmotteluloman kannattavuuteen Hopeanimen tulisi kiinnittää tulevaisuudessa entistä tarkempaa huomiota.

Keskeisimmiksi kehityskohteiksi nousivat palveluiden kustannustehokkuuden parantaminen, lisämyyntiin satsaaminen, uusien palvelutuotteiden kehittäminen, markkinoinnin tehostaminen sekä tärkeisiin asiakkuuksiin panostaminen.

Jatkotutkimusaiheiksi opinnäytetyö esittää, myös muiden palvelutuotteiden kannattavuuden selvittämisen, jotta Hopeaniemi pystyisi takaamaan kilpailukykynsä tulevaisuuden kiristyvässä kilpailussa. Asiakaslähtöisen liiketoimintamallin kehittäminen sisältää myös markkina- ja asiakastiedon lisäämisen.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatTutkintonimikkeetAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste