Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Laurea-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Laurea-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Tuotemerkin imago sekä ilmeuudistus kuluttajan kokema‎na, esimerkkinä Spice Up! -tuotemerkki

Kaikko, Kirsi-Riikka (2011)

Avaa tiedosto
Kaikko_Kirsi-Riikka.pdf (810.5Kt)
Lataukset: 


Kaikko, Kirsi-Riikka
Laurea-ammattikorkeakoulu
2011
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2011053010351
Tiivistelmä
Ajatus opinnäytetyöhön syntyi työskennellessäni Fine Foods Oy Ltd:ssä, jossa yrityksen Spice Up! -‎tuotemerkin ilmettä uudistettiin. Prosessissa mukana olo ja uudistuksen herättämä keskustelu ‎synnytti idean tutkia kuluttajien näkemystä tuotemerkin imagosta ja uudistuneesta ilmeestä. ‎Kuinka kuluttajat näkevät Spice Up! -tuotemerkin imagon ja kuinka se vastaa yrityksen ‎tuotemerkille hahmottelemaa identiteettiä? ‎

Työn teoriaosuus koostuu Aakerin luomasta brändi-identiteetistä ja Kapfererin identiteetti-‎prismasta. Työssä ei tarkastella Aakerin brändi-identiteettiä kokonaan, vaan siitä on poimittu Spice ‎Up! -tuotemerkkiin sopivat osat. Ajatuksena työssä on, että tuotemerkki ei ole vielä brändi, vaan ‎se kehittyy pitkäjänteisellä työllä ja markkinoinnilla mahdollisesti ajan kuluessa brändiksi. ‎Uudistunutta etikettiä tarkastellaan lyhyesti pakkaussuunnittelun kautta.‎

Työn aineisto kerättiin Helsingissä syksyllä 2010 Viini, ruoka ja hyvä elämä – messuilla Fine Foods ‎Oy:n messuosastolla jaetulla kyselylomakkeella. Kyselylomakkeen vastaajiksi valittiin jo ‎tuotemerkin ennestään tunteneita kuluttajia. Vastauksia kertyi 24 kappaletta, joten otanta on ‎varsin pieni. Kyselyn tulokset olivat positiivisia ja vastasivat hyvin Spice Up! -tuotemerkin ‎identiteettiä. Uudistunutta ilmettä kehuttiin moderniksi ja raikkaaksi. ‎

Huolimatta otannan pienuudesta Fine Foods Oy sai arvokasta tietoa Spice Up! -tuotemerkistään. ‎Tämä on ensimmäinen kerta, kun tuotemerkkiä tutkittiin. Työ antaa hyvän pohjan laajemmille ‎asiakas- ja tuotemerkkitutkimuksille.‎
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste