Näytä suppeat kuvailutiedot

Myymäläkalusteiden suunnittelu Joensuun kulttuuri- ja matkailukeskus Carelicumille

Kantelinen, Hanna (2011)

dc.contributor.authorKantelinen, Hanna
dc.date.accessioned2011-06-01T08:32:37Z
dc.date.available2011-06-01T08:32:37Z
dc.date.issued2011
dc.identifier.uriURN:NBN:fi:amk-2011060110624
dc.identifier.urihttp://www.theseus.fi/handle/10024/31335
dc.description.abstractRaportissani selvitän syksyn 2010 ja kevään 2011 aikana toteutettua yhteistyöprojektia Joensuun kulttuuri-ja matkailukeskus Carelicumin kanssa. Projektin aikana suunnittelin kokonaisvaltaisia muutoksia kokevan Carelicumin uuteen museomyymälään esillepanohyllyt cd- ja dvd –tuotteita varten. Perehdyn teoreettisesti tuotesuunnittelun pääelementteihin sekä tutustun myymäläsisustamisen ja museomyymälöiden maailmaan havainnoinnin ja kuvallisen materiaalin kautta. Suunnitteluun vaikuttavat asiakkaan toiveet ja rajoitukset tuotteelle sekä museomyymälän muu kalustus ja värimaailma. Pyrin suunnittelussani huomioimaan myös tulevat käyttäjät tuotteen toiminnallisuuden kautta. Lopputuloksena olivat cd- ja dvd-esillepanohyllyt uudessa Carelicumin museomyymälässä. Visuaalisesti ne sopivat hyvin ympäristöönsä ja kuvaavat suunnittelijan alkuperäisiä tavoitteita ja tyyliä, ja toiminnoiltaan ne ovat alkuperäisten toiveiden mukaiset. Asiakkaan antama palaute tuotteesta ja kuluneesta yhteistyöstä oli positiivista ja rohkaisevaa. Ammatillisesti suunnitteluprosessi oli hyödyllinen; se vahvisti käsitystäni tulevaisuudestani muotoilijana sekä toi uskoa omiin kykyihin ammatissa.fi
dc.description.abstractThis thesis discusses the designing process carried out in co-ordination with culture, museum and tourist centre Carelicum during fall 2010 and spring 2011. The cd and dvd shelves were designed for the renovated Carelicum and its new museum shop. The main elements of product design are examined theoretically. In addition the world of shop designs and museum shops are studied through observation and visual material available. The expectations and limitations set by the client and the furnishings and color palette of the store serve as designing guidelines. The aim is to take into consideration the future users through the functionality of the product. The work resulted in completed shelves in the renovated museum shop in Carelicum. Visually they match the environment, reflect the designer’s original aims and style and functions as planned. The feedback from the client was positive and encouraging. The whole project also confirmed the conception of the future as a designer and gave confidence in future success in the profession.en
dc.language.isofin
dc.publisherPohjois-Karjalan ammattikorkeakoulu
dc.rightsAll rights reserved
dc.titleMyymäläkalusteiden suunnittelu Joensuun kulttuuri- ja matkailukeskus Carelicumillefi
dc.type.ontasotfi=AMK-opinnäytetyö|sv=YH-examensarbete|en=Bachelor's thesis|
dc.identifier.dscollection10024/1989
dc.organizationPohjois-Karjalan ammattikorkeakoulu
dc.subject.ysasisustussuunnittelut
dc.subject.ysatuotekehitys
dc.subject.ysamyymäläkalusteet
dc.subject.ysajulkiset tilat
dc.subject.ysavisuaalisuus
dc.contributor.organizationPohjois-Karjalan ammattikorkeakoulu
dc.subject.keywordtuotesuunnittelu
dc.subject.keywordkalustesuunnittelu
dc.subject.keywordjulkiset tilat
dc.subject.keywordmyymäläkalustus
dc.subject.specializationTeollinen muotoilu
dc.subject.degreeprogramfi=Muotoilu|sv=Formgivning|en=Design|
dc.subject.disciplineMuotoilun koulutusohjelma


Tiedostot

Thumbnail

Viite kuuluu kokoelmiin:

Näytä suppeat kuvailutiedot