Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Lahden ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Lahden ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite

Palvelumuotoilu urheilutapahtumassa : case: Pelicans Lounge -kokemus

Nikula, Paula (2011)

 
Avaa tiedosto
Nikula_Paula.pdf (1.538Mt)
Lataukset: 


Nikula, Paula
Lahden ammattikorkeakoulu
2011
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201105025670
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tarkoituksena on johdattaa lukija palvelumuotoilun maailmaan. Aihetta lähestytään konkreettisesti esittelemällä Lahden Pelicans Oy:n tarjoamat palvelut SM-liigan runkosarjan jääkiekko-otteluissa sekä esittämällä Pelicans Loungen uudistettu palvelukonsepti.

Palvelumuotoilu on tämän päivän termi palveluiden suunnittelulle ja kehittämiselle. Palvelumuotoilulla suunnitellaan asiakkaan kulkema palvelupolku vaihe vaiheelta. Palvelumuotoilu alkaa palvelun käyttäjän ja tarjoajan välisestä vuorovaikutuksesta. Näin ollen tärkeät asiakassuhteet käynnistävät usein tarpeen palveluiden kehittämiselle.

Opinnäytetyön teoriaosuus syventyy palvelumuotoiluun terminä sekä palvelumuotoiluun vaikuttaviin menetelmiin urheilutapahtumassa. Empiriaosuuden lähtökohtana toimii SM-liigakauden 2010-2011 Pelicans Loungen -käyttäjille tehty kvalitatiivinen asiakastyytyväisyyskysely. Tutkimuksessa havaittiin, että nykyistä Lounge-konseptia tulee muotoilla asiakaslähtöisemmäksi, jotta se palvelisi paremmin käyttäjien odotuksia. Työssä esitetyt palvelumallit havainnollistavat kaikki ne palvelupolun vaiheet, jotka asiakkaan onnistuneessa palvelukokemuksessa tulee huomioida.

Tämä opinnäytetyö on tarkoitettu Lahden Pelicans Oy:n organisaation käyttöön herättämään keskustelua Lounge-palvelun kehittämisestä. Empiirisen osuuden lopputuotoksena on tutkimustulosten perusteella mallinnettu asiakkaan kokema palvelupolku, jollaista yrityksessä ei ole aiemmin ollut.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste