Markkinointiviestinnän kehittäminen Hifix Oy:lle
Markkanen, Jari; Markkanen, Jari (2011)
Markkanen, Jari
Markkanen, Jari
Pohjois-Karjalan ammattikorkeakoulu
2011
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2011060611076
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2011060611076
Tiivistelmä
Opinnäytetyöni tavoitteena oli kehittää Hifix Oy:n markkinointiviestintää. Opinnäytetyöni sisältää tietopaketin Hifix Oy:n markkinointiviestinnästä, viestinnän kehittämistarpeista ja vahvuuksista. Tavoitteeni oli, että opinnäyteyöstä Hifix Oy saa konkreettisen tietopaketin omasta markkinointiviestinnän tilanteesta, sekä siitä mihin osa-alueisiin yrityksessä kannattaa jatkossa panostaa. Toteutustapa oli toiminnallinen opinnäytetyö, ja menetelmänä käytin laadullista tutkimusmenetelmää.
Opinnäytetyöni käsittelee markkinointiviestintää laajalta alueelta. Opinnäytetyöni luvuissa on aina teoriaosuus. Teoriaosuuden yhteydessä käsittelen käydyn teorian Hifix Oy:n kannalta ja pyrin löytämään niistä yritykseen sopivimmat markkinointiviestinnän toteutustavat. Hifix Oy oli opinnäyteyöni aloitusvaiheessa aloittava yritys. Tämän vuoksi teoria on merkittävässä osassa opinnäytetyötäni, sillä se antaa perustiedot tehdä soveltavalla tasolla markkinointiviestinnän menetelmiä etenkin aloittavassa yrityksessä. Työssä on kiinnitetty huomiota myös kustannustehokkuuteen luvuissa, jotta aloittavalle yritykselle ei syntyisi suuria kustannuksia markkinointiviestinnässä.
Opinnäytetyöni käsittelee markkinointiviestintää laajalta alueelta. Opinnäytetyöni luvuissa on aina teoriaosuus. Teoriaosuuden yhteydessä käsittelen käydyn teorian Hifix Oy:n kannalta ja pyrin löytämään niistä yritykseen sopivimmat markkinointiviestinnän toteutustavat. Hifix Oy oli opinnäyteyöni aloitusvaiheessa aloittava yritys. Tämän vuoksi teoria on merkittävässä osassa opinnäytetyötäni, sillä se antaa perustiedot tehdä soveltavalla tasolla markkinointiviestinnän menetelmiä etenkin aloittavassa yrityksessä. Työssä on kiinnitetty huomiota myös kustannustehokkuuteen luvuissa, jotta aloittavalle yritykselle ei syntyisi suuria kustannuksia markkinointiviestinnässä.