Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Laurea-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Laurea-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Hevosheinän reklamaatioiden keskeisimmät ‎syyt

Ehrukainen, Kaisa (2011)

 
Avaa tiedosto
opari kaisa.pdf (582.4Kt)
Lataukset: 


Ehrukainen, Kaisa
Laurea-ammattikorkeakoulu
2011
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2011053010203
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tavoitteena oli selvittää hevosheinäkaupassa tapahtuvien reklamaatioiden kulkua ja ‎merkitystä. Hevosheinän tuotanto kasvaa jatkuvasti hevostalouden kasvun myötä ja se voidaan ‎lokeroida erikoistuotteen tuottamiseksi. Hevosheinän laadulliset ja ravitsemukselliset kriteerit ‎mielletään korkeammiksi kuin muille eläinryhmille tuotetun karkearehun. Reklamaatiotapahtumat ‎ovat yleisiä, mutta yleensä hyvinkin näkymättömiä hevosheinä kaupassa. Reklamaatioilla on ‎kuitenkin hyvin huomattava merkitys hevosheinäkaupassa.‎

Työn teoreettinen viitekehys rakennettiin kirjallisien ja verkkolähteiden pohjalta. Merkittävimpinä ‎lähteinä työssä käytettiin Suomen Nurmiyhdistyksen julkaisuja ja eri markkinointialan ‎kirjallisuutta.‎

Tässä opinnäytetyössä tein tutkimuksen käyttäen kvalitatiivista tutkimusmenetelmää. Tutkimus ‎suoritettiin sähköpostikyselynä. Kysely lähetettiin hevosheinän tuottajille ja ostajille. Tuottajat ‎koostuivat Etelä-Suomen alueen Laatuheinärenkaan tuottajista ja muutamasta yksittäisestä ‎hevosheinän tuottajasta. Ostajat koostuivat Etelä-Suomen alueella toimivista täysihoitotalleista ja ‎hevossairaaloista.‎

Suosituin karkearehu oli esikuivattu säilöheinä ja yleisin tapa varmistaa tuotteen laatu oli sil-‎mämääräinen tarkastus. Yllättävää oli, että reklamaatioita tekivät eniten sopimusasiakkaat. ‎Reklamaatioista koettiin olleen hyötyä ja palautteen antamista toivottiin erityisesti tuottajien ‎puolelta.‎

Reklamaatiolta on usein vältytty tuottajan puolelta tulevan neuvonnan ansiosta. Heinäanalyysien ‎tulkitsemista tulisi helpottaa esimerkiksi tekemällä yksinkertainen opas, jossa selvennetään kuinka ‎heinän ravitsemukselliset arvot vaikuttavat hevoseen eli tuottajan tärkeimpään asiakkaaseen.‎
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste