Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Laurea-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Laurea-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Asiakaspalveluprosessin T&K : Case: Uusyrityskeskus Keski-Uusimaa

Ehrukainen, Antti (2011)

 
Avaa tiedosto
Opinnaytetyo Ehrukainen.pdf (211.8Kt)
Lataukset: 


Ehrukainen, Antti
Laurea-ammattikorkeakoulu
2011
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2011053010206
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tavoitteena oli selvittää kuinka hyvin Uusyrityskeskus palvelee asiakkaitaan. ‎Tavoitteena oli myös löytää kohteita, joissa palvelua voidaan kehittää asiakkaan kannalta pa‎rempaan suuntaan.‎

Tässä työssä keskityttiin pelkästään Uusyrityskeskuksen Keski-Uudenmaan toimipisteeseen. Työssä ‎käytettiin vahvasti asiakaslähtöistä näkökulmaa, jota tehostettiin tekemällä haastattelututkimus ‎Uusyrityskeskuksen vanhoille asiakkaille, jolla selvitettiin heidän näkemyksiään ja kokemuksiaan ‎palvelun toimivuudesta. Tarkoituksena oli saada heiltä ideoita toiminnan kehittämiseen sekä ‎kerätä hyödyllistä tietoa palvelun arviointiin. Työssä on myös käytetty omakohtaisesta ‎kokemuksesta kertyneitä tietoja Uusyrityskeskuksen palveluista.‎
‎ ‎
Haastatteluiden analysointiin käytettiin kvalitatiivista tutkimusmenetelmää ja tutkimus aineisto ‎kerättiin puhelinhaastatteluina, jotka litteroitiin haastattelun jälkeen. Haastateltavana oli yhteensä ‎yhdeksän entistä asiakasta, jotka ovat olleet Uusyrityskeskuksen asiakkaina vuosina 2005–2009.‎

Asiakkaat olivat yleensä tyytyväisiä saamaansa palveluun. Ongelmakohtana koettiin se, että ‎palvelu oli liian rutinoitunutta, jonka johdosta henkilökohtaisuus palvelussa kärsi. Asiakkaat ko‎kivat yritysneuvojen keskittyneen liiaksi laskelmiin, kun yrittämisen muillakin osa-alueilla olisi ollut ‎avun tarvetta. ‎

Kehittämiskohteita on muun muassa asiakastietokannan laajaalaisempi käyttö, joka mahdollistaisi ‎yritysneuvojille kattavamman tiedon asiakkaista. Tämän tiedon avulla olisi yritysneuvontaan ‎valmistautuminen huomattavasti helpompaa ja tarkempaa. Uusyrityskeskuksen asian‎tuntijaverkostoa tulisi pystyä hyödyntämään paremmin. Nyt valitettavan moni asiakkaista ei ollut ‎kuullut kyseisestä verkostosta ollenkaan. Tästä verkostosta olisi varmasti paljon hyötyä asiakkaille. ‎Yritystoiminnan jälkiseurannan käyttöönottoa ehdotettiin ja se myös on erittäin hyvä idea ‎toteutettavaksi. Uusyrityskeskus voi halutessaan käyttää tämän työn tuloksia oman toimintansa ‎kehittämiseen.‎
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste