Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Laurea-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Laurea-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Tehokkaan mainonnan muodon löytäminen ‎ : Case: Tilitoimisto Oy

Igonen, Helin (2011)

 
Avaa tiedosto
Igonen_Helin.pdf (435.5Kt)
Lataukset: 


Igonen, Helin
Laurea-ammattikorkeakoulu
2011
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2011060611068
Tiivistelmä
Työn teoriatausta pyöri tiiviisti ulkoisen markkinoinnin termien ympärillä. Tilitoimisto Oy ‎halusi ‎markkinointivalinnoilleen perusteltuja ja kustannustehokkaita ratkaisuja. Vuosien ‎‎2004–2009 aikana Tilitoimisto Oy:n ‎markkinointivalintoja ohjasi Tilitoimisto Oy:n senhetkinen taloudellinen tilanne, toimitusjohtajan tunne tai aavistus ‎sekä mainosvälineiden ‎erikoistarjoukset. Minkäänlaisia systemaattisia toimia markkinoinnin ajoittamisesta, volyymista, ‎kustannuksista tai välineistä ei ollut. ‎

Työssä tutkittiin, mikä mainonnan muoto ja mainosväline olisi tehokkain Tilitoimisto Oy:lle ‎potentiaalisten asiakkaiden ‎tavoittamiseksi. Tutkimusaineiston lähtökohtien selvittämisessä käytettiin Tilitoimisto Oy:n kirjanpitomateriaalia, ‎kirjallisuutta, artikkeleja sekä ‎aiempia tutkimuksia. Tutkimus suoritettiin kvantitatiivisena tutkimusmenetelmänä, ‎koska ‎tavoitteena oli kerätä tilastollista ja mitattavaa informaatiota. Tiedonkeruumenetelmänä ‎toteutettiin ‎kyselylomake, joka lähetettiin Tilitoimisto Oy:n nykyisille asiakkaille. ‎

Tutkimuksen mukaan tehokkain mainonnan muoto oli mediamainonta ja vaikuttavimpia ‎mainosvälineitä olivat lehdet ‎sekä internetin hakupalvelut. Tutkimuksessa selvisi myös, ‎että huhupuheilla oli erittäin suuri merkitys yrityksen ‎valikoidessa tilitoimistoa. Lisäksi ‎ilmeni, että Tilitoimisto Oy:n mainos urheiluseuran tiloissa ei ollut saanut lainkaan ‎huomiota osakseen. ‎
‎ ‎
Tulosten pohjalta havaitaan, että Tilitoimisto Oy:n tulisi harkita urheiluseuran tiloissa ‎olevan mainoksen poistamista, ‎mutta säilyttää mainosvälineinään lehdet ja internetin hakupalvelut. Tilitoimisto Oy:n tulisi pyrkiä jatkossakin ‎vaikuttamaan huhupuheiden sisältöön arkipäivän ammattitaitoisella osaamisella ja asiakaslähtöisellä suhtautumisella.‎
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste