Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Laurea-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Laurea-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Mediatuotteet Radio Novan kilpailuetuna

Isotalo, Anni (2011)

 
Avaa tiedosto
Mediatuotteet Radio Novan kilpailuetuna_Isotalo_PDF.pdf (1.517Mt)
Lataukset: 


Isotalo, Anni
Laurea-ammattikorkeakoulu
2011
Creative Commons License
Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 1.0 Suomi
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2011060611187
Tiivistelmä
Tuotteistaminen ja sen kehittäminen ovat osa Radio Novan liiketoimintastrategiaa vuodelle 2011. Tämä opinnäytetyö toteutettiin Radio Novan toimeksiantona ja sen tavoitteena oli tutkia, minkälaista mielikuvaa tuotteistaminen rakentaa Radio Novasta mediatoimistoissa ja miten tuotteistusta voitaisiin kehittää vastaamaan paremmin mediatoimistojen tarpeita. Tutkimuksessa selvitettiin, miten mediatuotteistamisesta tehdään Radio Novan kilpailuetu, miten yritysmielikuvalla tuotetaan Radio Novalle kilpailuetua ja miten Radio Novan mediatuotteet erilaistetaan kilpailijoista.

Tutkimuksen teoreettinen viitekehys jakautui kolmeen osaan. Viitekehyksessä käsiteltiin asiantuntijapalveluiden tuotteistamista, imagon vaikutusta yrityksen kilpailukykyyn ja erilaistamista yrityksen kilpailukykyyn vaikuttavana tekijänä. Lisäksi lähdeaineistona hyödynnettiin mediatoimisto Dagmarin laatimaa SWOT- analyysiä Radio Novasta.

Tutkimus toteutettiin kvalitatiivista tutkimusmenetelmää käyttäen. Tutkimuksen aineisto kerättiin syvähaastattelemalla viittä harkinnanvaraisesti valittua kohderyhmän edustajaa. Tutkimuksen aineistoa on tulkittu laadullisen tutkimuksen sisällönanalyysin sekä induktiivisen päättelyn keinoin.

Tutkimuksen tulosten mukaan tuotteistaminen herättää positiivista, uusiutuvaa ja kehittyvää mielikuvaa Radio Novasta. Yhteistyötä mediatoimistojen ja Radio Novan välillä voitaisiin kehittää avaamalla paremmin tuotteiden elementtien arvotusta. Kilpailuetua Radio Novalle tuo mediatuotteiden kehittäminen ja aktiivinen esitteleminen mediatoimistoille sekä laadukkaan ja luotettavan yrityskuvan säilyttäminen.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste