Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Laurea-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Laurea-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Tuotesijoittelu tositelevisio-ohjelmassa : esimerkkinä Gastronautti Big Brotherissa

Koski, Tiia (2011)

 
Avaa tiedosto
Koski_Tiia.pdf (334.4Kt)
Lataukset: 


Koski, Tiia
Laurea-ammattikorkeakoulu
2011
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2011060611088
Tiivistelmä
Tuotesijoittelu on lähtöisin Yhdysvalloista ja näkyvintä tuotesijoittelua tapahtuu tositelevisio-‎ohjelmissa. Markkinoinnin ‎yhtenä muotona tuotesijoittelu on varsin uusi ilmiö Suomessa. Tositelevisio-ohjelmien yleistyessä myös tuotesijoittelu ‎on kasvanut suomalaisessa televisiossa.‎

Tämän opinnäytetyön tavoitteena oli selvittää, miten katsojat kokivat Gastronautin tuotesijoittelun ‎Big Brother ‎tositelevisio-ohjelmassa. Tutkimuksen avulla haluttiin myös selvittää miten ‎Gastronautin mukanaolo vaikutti vastaajien ‎mielikuvaan Gastronautista ja kuinka hyvin he ‎huomasivat Gastronautin Big Brotherissa.‎

Työn teoriaosuudessa perehdytään tuotesijoitteluun. Lisäksi käsitellään muita televisiossa ‎käytettyjä mainonnan ‎muotoja, brändien havainnointia sekä mielikuvien muodostumista. Tut‎kimusosuus toteutettiin kvantitatiivista ‎tutkimusmenetelmää käyttäen ja se suoritettiin kyselylomakkeen avulla, henkilökohtaisesti kohderyhmää ‎lähestymällä kauppakeskus Jumbossa. ‎Opinnäytetyön tutkimuksen kohderyhmänä olivat noin 25-40-vuotiaat Big ‎Brotheria seuranneet ‎pääkaupunkiseutulaiset. Tutkimuksen tulokset käsiteltiin Excel-tietojenkäsittelyohjelmalla.‎

Tutkimuksesta kävi ilmi, että Gastronautin tuotesijoittelu Big Brotherissa oli onnistunutta, eikä se ‎juurikaan herättänyt ‎vastaajissa negatiivisia mielikuvia Gastronautista. Tutkimukseen osallistuneet ‎pitivät Big Brotheria soveliaana ‎ympäristönä tuotesijoittelulle, eivätkä kokeneet ohjelman ‎sisältävän tuotesijoittelua liikaa. Vastaajista huomattava ‎enemmistö oli kiinnittänyt huomiota ‎Gastronautin tuotesijoitteluun ja koki Big Brotherin sopivaksi esiintymisympäristöksi ‎Gastronautille.‎
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste