Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Laurea-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Laurea-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Asiakastyytyväisyyskysely siivouspalvelun laadusta Case: VTI Technologies Oy

Ahola, Satu; Ruokokoski, Ilona (2009)

 
Avaa tiedosto
Opinnaytetyo_Ahola_Satu_Ruokokoski_Ilona.pdf (1.336Mt)
Lataukset: 


Ahola, Satu
Ruokokoski, Ilona
Laurea-ammattikorkeakoulu
2009
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-200905273306
Tiivistelmä
Opinnäytetyön aiheena oli asiakastyytyväisyyskyselyn suunnittelu ja toteutus. Tavoitteena oli selvittää kyselyn avulla Vantaalla sijaitsevan VTI Technologies Oy:n henkilökunnan tyytyväisyys yrityksen tilojen siivoukseen, siivoustyöntekijöihin sekä siivoustyönjohtoon.

Kiinnostuksen kohteena olivat erityisesti ne asiat, joihin vastaajat eivät olleet siivouksessa yytyväisiä. VTI Technologies Oy:n Vantaan toimipisteen tilojen siivouksesta vastaa SOL Palvelut Oy. Kyselyn tuloksia käytetään apuna SOL Palvelut Oy:n palvelujen parantamisessa. Toinen tämän opinnäytetyöntekijöistä työskentelee SOL Palvelut Oy:ssä muun muassa niiden siivoojien ohjaajana ja esimiehenä, jotka siivoavat VTI Technologies Oy:n tiloja. Aihe oli hänelle hyvin henkilökohtainen, koska kysely koski osittain hänen omaa työtään ohjaajana.


Asiakastyytyväisyyskysely kohdistettiin koko VTI Technologies Oy:n Vantaan toimipisteen henkilökunnalle. Henkilökuntaan kuuluu yhteensä 272 työntekijää. Kohdejoukon suuren määrän vuoksi, kysely toteutettiin lomakekyselynä. yselyssä käytettiin kyselylomaketta, johon sisältyi monivalintakysymyksiä ja avoimia kysymyksiä. Ulkomaalaisia työntekijöitä varten lomakkeesta tehtiin myös englanninkielinen versio. Asiakastyytyväisyyskysely toteutettiin 16.3.– 3.4.2009 välisenä aikana. Aluksi vastausaikaa annettiin puolitoista viikkoa, mutta vähäisen vastausprosentin vuoksi, vastausaikaa pidennettiin. Saimme vastauksia yhteensä 74 kappaletta. Vastausprosentti oli 27,2 %.

Työn viitekehyksessä on käsitelty palvelua, palvelun laatua sekä asiakastyytyväisyyttä. Kyselyn tuloksista kävi ilmi, että eniten parannettavaa olisi vastausten perusteella siivoustyöntekijöiden vuorovaikutustaidoissa, työn jäljessä sekä tavoitettavuudessa. Tilojen osalta parannusta olisi tapahduttava muun muassa wc-tilojen, portaiden, taukotilojen sekä pukuhuoneiden siivouksessa. Avointen kysymysten vastauksissa painotettiin eniten pölyjen pyyhkimistä sekä wc- ja käsipapereiden riittävyyden varmistamista. Yllättävintä uloksissa oli se, ettei suurimmalla osalla vastaajista ollut kokemusta työnjohtoon liittyvistä asioista.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste