Huoneistohotelli Lietsun asiakkaille kohdennettu viestintä
Laiho, Elina (2020)
Laiho, Elina
2020
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202002262787
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202002262787
Tiivistelmä
Tutkimustyyppisen opinnäytetyön tarkoituksena oli suunnitella joulukuussa 2019 avattuun Huoneistohotelli Lietsuun huoneistokansioiden ja hotellin ohjekylttien sisältöä. Näiden ohjeiden ja neuvojen tarkoituksena on helpottaa asiakkaan majoittumista huoneistossa. Lisäksi kylteille suunniteltiin helposti havaittavat sijainnit. Opinnäytetyön sisältämässä tietoperustassa tarkastellaan muun muassa asiakasviestinnän sekä yritysten viestinnän perusteita kirjallisuuden pohjalta.
Opinnäytetyön toteutusta varten keskusteltiin toimeksiantajan kanssa. Keskusteluissa suunniteltiin yhdessä, mitkä asiat olisivat välttämättömimpiä tietoja, jotka tulisi asiakkaille kertoa huoneistokansiossa sekä ohjekylteissä. Tämän lisäksi kylttejä ja kansiota varten etsittiin internetistä mahdollisia ja tarpeellisia tietoja, joita niihin olisi hyvä sisällyttää.
Opinnäytetyössä päädyttiin siihen, että huoneistokansion alkuun tulee Lietsun saateteksti, jossa asiakas toivotetaan tervetulleeksi Huoneistohotelli Lietsuun. Saatetekstin jälkeen kansioon tulee osuus, jossa kerrotaan asiakkaalle tärkeimpiä tietoja, kuten vastaanoton puhelinnumero ja ohje, miten saa käyttöönsä hotellin WiFi-yhteyden. Ohjekylttejä suunniteltiin asetettavan muun muassa rakennuksen sisäänkäynnin läheisyyteen kertomaan asiakkaille, että Huoneistohotelli Lietsun vastaanotto sijaitsee rakennuksen 5. kerroksessa.
Opinnäytetyön toteutusta varten keskusteltiin toimeksiantajan kanssa. Keskusteluissa suunniteltiin yhdessä, mitkä asiat olisivat välttämättömimpiä tietoja, jotka tulisi asiakkaille kertoa huoneistokansiossa sekä ohjekylteissä. Tämän lisäksi kylttejä ja kansiota varten etsittiin internetistä mahdollisia ja tarpeellisia tietoja, joita niihin olisi hyvä sisällyttää.
Opinnäytetyössä päädyttiin siihen, että huoneistokansion alkuun tulee Lietsun saateteksti, jossa asiakas toivotetaan tervetulleeksi Huoneistohotelli Lietsuun. Saatetekstin jälkeen kansioon tulee osuus, jossa kerrotaan asiakkaalle tärkeimpiä tietoja, kuten vastaanoton puhelinnumero ja ohje, miten saa käyttöönsä hotellin WiFi-yhteyden. Ohjekylttejä suunniteltiin asetettavan muun muassa rakennuksen sisäänkäynnin läheisyyteen kertomaan asiakkaille, että Huoneistohotelli Lietsun vastaanotto sijaitsee rakennuksen 5. kerroksessa.