Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • LAB-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • LAB-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Mielikuvia tarkastelemassa; Työhyvinvointipalvelun asiakaslähtöinen kehittäminen

Mäkinen-Kokkonen, Mimmi (2020)

 
Avaa tiedosto
Makinen-Kokkonen_Mimmi.pdf (5.004Mt)
Lataukset: 


Mäkinen-Kokkonen, Mimmi
2020
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202002272821
Tiivistelmä
Tämä opinnäytetyö toteutettiin työelämän kehittämistehtävänä Auntie Solutions -yritykselle. Auntie on yksityisomisteinen startup-yritys, joka on perustettu vuonna 2015. Auntien päätuotteena on verkkovälitteiset työhyvinvointipalvelut, joita myydään yrityksille.
Tämän kehittämistehtävän tavoitteena oli kartoittaa mielikuvia Auntiesta yrityksenä ja sen tuottamista palveluista, sekä tarkastella miten työhyvinvoinnin käsitettä sanoitetaan. Kehittämistehtävä toteutettiin laadullisin tutkimusmenetelmin ja aineistonkeruumenetelminä oli teemahaastattelut, sekä haastatteluiden yhteydessä toteutetut palvelumuotoilutehtävät. Haastatteluihin osallistui yhdeksän työelämässä mukana olevaa ihmistä, jotka eivät olleet haastatteluhetkellä vielä käyttäneet Auntien palveluita. Kehittämistehtävän tarkoituksena oli tuottaa kehittämisehdotus Auntielle palvelujen asiakaslähtöiseen kehittämiseen ja työhyvinvointi-termin laaja-alaisempaan hyödyntämiseen.
Kehittämistehtävän tuloksessa eli kehittämisehdotuksessa nousi esiin haasteena työhyvinvointi-termin monenlaiset tulkinnat riippuen siitä millä alalla haastateltava työskenteli. Haastateltavat kertoivat ensimmäisenä työn fasiliteetteihin, eli fyysiseen työhyvinvointiin liittyvistä haasteista, vaikka työhyvinvointi kattaa nykyisellään laajasti niin psyykkisen, sosiaalisen kuin henkisenkin työhyvinvoinnin. Tämä haastaa Auntien kaltaisia yrityksiä, jotka tuottavat työhyvinvointipalveluita, hyödyntämään vahvasti brändiviestintää ja tarinankerrontaa sekä käytännön esimerkkejä kertoakseen palveluistaan niin, että mahdolliset asiakkaat saavat ymmärryksen mitä juuri heidän palvelussaan työhyvinvointi-termillä tarkoitetaan.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste