Markkinointiviestinnän kehitysehdotuksia yritykselle X
Kaikkonen, Aku; Malkavaara, Tomi (2020)
Kaikkonen, Aku
Malkavaara, Tomi
2020
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202003103264
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202003103264
Tiivistelmä
Markkinointiviestinnän kehitysehdotuksia yritykselle X
Työn tarkoituksena on perehtyä toimeksiantajan liiketoimintaan ja tutkia erilaisia keinoja, jotka voivat kehittää yrityksen markkinointiviestintää ja toimintaa eri kanavissa. Tavoitteenamme on löytää uusia ratkaisuja, joita toimeksiantajamme voi hyödyntää konkreettisesti omassa liiketoiminnassaan.
Kehittämistehtävämme on rajattu Facebookin ja Googlen tutkimiseen markkinointiviestinnän näkökulmasta ja tietoperusta on rakennettu siten, että sen sisältö vastaa juuri kehittämistehtävämme tarpeita. Sosiaalisen median tutkiminen on nykypäivänä tärkeää ja siksi olemme valinneet sen kehittämistehtävämme pääaiheeksi. Yritykselle on tärkeää, että se osaa edustaa itseään ammattitaitoisesti sosiaalisessa mediassa.
Tutkimusmenetelminä olemme käyttäneet työssämme avointa johdon haastattelua sekä tutkimusta Facebookissa. Tutkimusmenetelmien tarkoituksena on kerätä tietoa yrityksen nykytilanteesta liittyen markkinointiviestintään sosiaalisessa mediassa, sekä rakentaa sitä kautta kehitysehdotuksia yhteistyössä toimeksiantajan johdon kanssa. Tutkimusten pohjalta olemme keränneet informaatiota työhömme ja saaneet aikaan ideoita, joita toimeksiantaja voi hyödyntää liiketoiminnassaan tulevaisuudessa.
Kehitysideamme koskevat tapoja, joiden avulla yritys voi parantaa markkinointiaan sosiaalisessa mediassa. Esimerkiksi panostamalla Facebookissa sisältömarkkinointiin, käyttämällä Googlen hakukoneoptimointia tehokkaasti, vaikuttamalla oikeaan kuluttajaryhmään sekä ottamaan käyttöön uudenlaisia liiketoiminnan mahdollisuuksia lasiin liittyen.
Kehitysideoita on esitetty yrityksen johdolle ja arvioitu niiden toimivuutta ja käyttöönotettavuutta käytännön työssä. Tuotoksia ja tuloksia on arvioitu ja niistä on tehty johtopäätöksiä liittyen siihen, että mitkä kehitysideat ovat parhaita ja miksi.
Työn tarkoituksena on perehtyä toimeksiantajan liiketoimintaan ja tutkia erilaisia keinoja, jotka voivat kehittää yrityksen markkinointiviestintää ja toimintaa eri kanavissa. Tavoitteenamme on löytää uusia ratkaisuja, joita toimeksiantajamme voi hyödyntää konkreettisesti omassa liiketoiminnassaan.
Kehittämistehtävämme on rajattu Facebookin ja Googlen tutkimiseen markkinointiviestinnän näkökulmasta ja tietoperusta on rakennettu siten, että sen sisältö vastaa juuri kehittämistehtävämme tarpeita. Sosiaalisen median tutkiminen on nykypäivänä tärkeää ja siksi olemme valinneet sen kehittämistehtävämme pääaiheeksi. Yritykselle on tärkeää, että se osaa edustaa itseään ammattitaitoisesti sosiaalisessa mediassa.
Tutkimusmenetelminä olemme käyttäneet työssämme avointa johdon haastattelua sekä tutkimusta Facebookissa. Tutkimusmenetelmien tarkoituksena on kerätä tietoa yrityksen nykytilanteesta liittyen markkinointiviestintään sosiaalisessa mediassa, sekä rakentaa sitä kautta kehitysehdotuksia yhteistyössä toimeksiantajan johdon kanssa. Tutkimusten pohjalta olemme keränneet informaatiota työhömme ja saaneet aikaan ideoita, joita toimeksiantaja voi hyödyntää liiketoiminnassaan tulevaisuudessa.
Kehitysideamme koskevat tapoja, joiden avulla yritys voi parantaa markkinointiaan sosiaalisessa mediassa. Esimerkiksi panostamalla Facebookissa sisältömarkkinointiin, käyttämällä Googlen hakukoneoptimointia tehokkaasti, vaikuttamalla oikeaan kuluttajaryhmään sekä ottamaan käyttöön uudenlaisia liiketoiminnan mahdollisuuksia lasiin liittyen.
Kehitysideoita on esitetty yrityksen johdolle ja arvioitu niiden toimivuutta ja käyttöönotettavuutta käytännön työssä. Tuotoksia ja tuloksia on arvioitu ja niistä on tehty johtopäätöksiä liittyen siihen, että mitkä kehitysideat ovat parhaita ja miksi.