Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Lahden ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Lahden ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite

Asiakasmäärien kasvattaminen verkkopalvelua kehittämällä

Kolehmainen, Matti (2011)

Avaa tiedosto
Kolehmainen_matti.pdf (494.6Kt)
Lataukset: 


Kolehmainen, Matti
Lahden ammattikorkeakoulu
2011
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2011090412843
Tiivistelmä
Opinnäytetyön aiheena on golfkenttien pelilippujen ja peliaikojen myyntiin tarkoitetun verkkokaupan kehittäminen. Opinnäytetyö tehtiin toimeksiantona Golfpalvelut.fi:lle. Työn tarkoituksena on selvittää toiminnan edellytettävät tiedot ja vaadittavat toimenpiteet ennen liiketoiminnan mahdollista laajentamista. Vastaavaa järjestelmää ei ole aiemmin ollut, joten lähtökohtana oli selvittää palvelun hyöty ja tarve sekä golfkenttien että golffareiden puolelta.

Työn teoriaosassa selvitetään hyvän verkkosivuston ominaisuuksia. Sivusto, jonka kautta myydään tuotteita, tulee olla uskottava ja asiakkaita miellyttävä. Sen lisäksi työssä käsitellään liiketoimintastrategiaa ja Internet – markkinointikeinoja. Koska liiketoimintaa ollaan laajentamassa, on hyvä tietää liiketoimintastrategiasta, jonka pohjalta asioita lähdetään viemään eteenpäin. Internet – markkinoinnilla saadaan palvelu potentiaalisten asiakkaiden tietoisuuteen.

Työn tutkimusosuus on kvalitatiivinen eli laadullinen. Siinä haastatellaan palvelua käyttäneitä henkilöitä sekä golfkenttien toimitusjohtajia. Empiriaosuudessa selvitetään pelilippuja ostaneiden eli golffareiden käyttökokemusten pohjalta mahdollisia parannuksia, niin palvelun näkyvyyteen, sisältöön kuin tarjontaan. Tämän lisäksi työssä selvitetään golfkenttien toimitusjohtajien mielipiteitä palvelun tarjontaan.

Haastattelutuloksista selvisi, että haatateltavat olvat jonkin verran kiinnostuneita palvelusta. Kiinnostus eri henkilöiden välillä vaihteli suuresti, ja palvelun hyöty oli riippuvainen palveluun tehtävistä mahdollisista muutoksista. Parannusehdotuksia tuli etenkin ostoprosessiin ja myyntitapoihin liittyviin seikkoihin. Huomionarvoista tutkimuksessa oli havaita, että liiketoiminnan laajentaminen tämänhetkisellä toimintatyylillä voi olla hankalaa. Golfpalvelut.fi kiinnosti lippukaupan kumpaakin osapuolta. Ilman esiin tulleiden kehitysehdotusten huomioon ottamista, on vaikea saada golfkenttien johtajia vakuuttuneiksi palvelun hyödyllisyydestä. Kehittämistarvetta tuntuisi olevan ainakin ostojärjestelmässä, myyntitavoissa sekä markkinoinnissa.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste