Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Laurea-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Laurea-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Markkinointiviestintäsuunnitelma Suomen Sisustustakka Oy:lle

Holm, Niko; Immonen, Ville (2020)

 
Avaa tiedosto
Suomen Sisustustakka Oy - Niko Holm ja Ville Immonen (1).pdf (603.2Kt)
Lataukset: 


Holm, Niko
Immonen, Ville
2020
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202003153452
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön aiheena on markkinointiviestinnän suunnitelman laatiminen Suomen Sisustustakka Oy:lle, joka maahantuo ja myy takkoja sekä takkoihin liittyviä tuotteita ja palveluja. Opinnäytetyö oli yrityksen toimeksianto. Opinnäytetyön tarkoituksena on tehdä toimeksiantajayritykselle kokonaisvaltainen markkinointiviestintäsuunnitelma, jolla saavutetaan uusia asiakkaita sekä lisätään sen tunnettuutta. Oleellista on sovittaa suunnitelma pienyrityksen budjetille sopivaksi.

Opinnäytetyössä kuvataan yritystä ja sen toimintaa ensin lyhyesti yritys- ja tuote-esittelyssä ja myöhemmin tarkastellaan yrityksen nykytilaa SWOT-analyysin avulla sekä tarkastellaan yrityksen tämän hetkisiä markkinointiviestinnän toimia. Opinnäytetyön teoreettinen viitekehys muodostui markkinointiviestinnän keinojen valinnasta sekä suunnitelman laatimisesta. Aineistona tietoperustalle käytettiin pääosin alan kirjallisuutta ja tämän lisäksi yhtä opinnäytetyötä. Muuna aineistona käytettiin toimeksiantajayrityksen toimitusjohtajan haastattelua sekä kodin rakennusmessuilla toteutettua kohderyhmien haastatteluja. Messuhaastattelujen tulokset esitettiin kvantitatiivisella eli määrällisellä analyysilla.

Opinnäytetyö on toiminnallinen työ, sillä on selkeä toimeksiantaja ja lopputuloksena työstä syntyy konkreettinen tuotos, joka on markkinointiviestinnänsuunnitelma.

Opinnäytetyössä kävi ilmi, että toimeksiantajayritys tekee markkinointiviestinnän osalta samoja oikeita asioita, joita haastatteluissa nousi esiin. Yrityksen kokoon nähden heidän markkinointiviestintänsä on jo tehokasta, joten markkinointiviestinnän suunnitelmasta muodostui vain täydennystä nykyiseen toimintaan eikä niinkään uusia toimia. Markkinointiviestinnän suunnitelmassa keskityttiin tärkeimpiin kyselyissä nousseihin kanaviin, sekä kohderyhmän motivaatioihin ostojen takana. Suunnitelman keinot tuottavat toimeksiantajayritykselle vain hieman lisäkustannuksia eli se on taloudellisesti toteutettavissa, mikä olikin toimeksiannon yksi tavoitteista.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste