Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • LAB-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • LAB-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Vanhemman tukeminen varhaisessa vuorovaikutuksessa : opas MLL:n Perhekahvilan vanhemmille

Pantsar, Henna; Nieminen, Saana (2020)

 
Avaa tiedosto
Pantsar_Henna ja Nieminen Saana.pdf (1.095Mt)
Lataukset: 


Pantsar, Henna
Nieminen, Saana
2020
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202004165175
Tiivistelmä
Varhainen vuorovaikutus on erittäin tärkeä lapsen kasvun ja kehityksen kannalta. Varhaisen vuorovaikutuksen häiriintyminen vaikuttaa moneen asiaan lapsen myöhemmässä kehityksessä. Älypuhelimen jatkuva käyttö keskeyttää vuorovaikutusta ja heikentää näin jatkuvan vuorovaikutussuhteen syntymistä.

Opinnäytetyön tarkoituksena oli tukea vanhempien varhaista vuorovaikutusta. Tarkoituksena oli lisäksi antaa opinnäytetyön tuotoksena syntynyt opas Mannerheimin Lastensuojeluliiton hyödynnettäväksi myöhemmin perhekahvila toiminnassa. Opinnäytetyön tavoitteena oli tuottaa opas varhaisesta vuorovaikutuksesta Mannerheimin Lastensuojeluliiton käyttöön. Opinnäytetyön aiheina oli varhainen vuorovaikutus, varhaisen vuorovaikutuksen tukeminen ja älypuhelimen käyttö ja varhainen vuorovaikutus. Opinnäytetyön aihe oli ajankohtainen koko ajan digitalisoituvassa yhteiskunnassamme, jossa älypuhelimen käyttö kuuluu osaksi arkipäivää.

Opinnäytetyötä on tehty lineaarisen kehittämisen mallin mukaisesti. Opinnäytetyön aihealueista on kerätty tietoa teorian ja tutkimusten avulla. Oppaaseen on koottu keskeiset asiat varhaisesta vuorovaikutuksesta, varhaisen vuorovaikutuksen tukemisesta ja älypuhelimen ja varhaisen vuorovaikutuksen suhteesta.

Yhteenvetona voidaan todeta, että työlle asetetut tavoitteet saavutettiin. Toimeksiantaja osallistui läpi työn auttaen kehittämään ja arvioimaan syntyvää työtä. Toimeksiantaja aikoo hyödyntää opasta jatkossa perhekahvilatoiminnassa.

Opinnäytetyön jatkotutkimusideoita ovat perhekahvilan työntekijöiden näkemyksen selvittäminen varhaisesta vuorovaikutuksesta ja sen tärkeydestä. Toinen jatkotutkimusidea olisi selvittää vanhempien kokemus perhekahvila toiminnasta ja kuinka sitä voitaisiin kehittää perheiden tarpeita vastaavaksi.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste