eLearning asiakaskoulutuksien mahdollistajana : case: ZetaDisplay Finland Oy
Pasanen, Pekka (2020)
Pasanen, Pekka
2020
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202004276004
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202004276004
Tiivistelmä
Opinnäytetyö käsittelee verkko-oppimisen hyödyntämistä asiakkaille suunnatuissa koulutuksissa. Opinnäytetyön tavoitteena on suunnitella sekä toteuttaa toimiva eLearning-palvelu ZetaDisplay Finland Oy:lle. Aihe on ajankohtainen, koska verkko-oppimisen hyödyntäminen on kasvava trendi yritysten henkilöstön sekä asiakkaiden kouluttamisessa.
Teoriaosuudessa perehdytään verkko-oppimisen käsitteisiin, verkko-opiskeluun, verkko-oppimisympäristöihin sekä verkko-oppimismateriaaleihin. Lisäksi käsitellään osa-alueita, jotka hyvän, itsenäisesti suoritettavan verkkokurssin suunnittelussa on hyvä huomioida. Teoriaosuuden tietoperusta on pääasiassa kirjoista ja elektronisista lähteistä, kuten tutkimusartikkeleista sekä luotettavista nettisivuista.
Tutkimuksessa kerättiin tietoa siitä, miten Priima LMS -verkko-oppimisympäristö ja sinne toteutettu verkkokurssi soveltuvat StudioPortal-ohjelmiston käytön kouluttamiseen. Tutkimusmenetelminä käytettiin haastatteluja ja havainnointia.
Opinnäytetyössä selvisi, että ZetaDisplayn asiakasyritysten edustajat pitivät verkkokurssia oivallisena välineenä näyttöjen sisällönhallintaan tarkoitetun ohjelmiston käytön oppimiseen.
Teoriaosuudessa perehdytään verkko-oppimisen käsitteisiin, verkko-opiskeluun, verkko-oppimisympäristöihin sekä verkko-oppimismateriaaleihin. Lisäksi käsitellään osa-alueita, jotka hyvän, itsenäisesti suoritettavan verkkokurssin suunnittelussa on hyvä huomioida. Teoriaosuuden tietoperusta on pääasiassa kirjoista ja elektronisista lähteistä, kuten tutkimusartikkeleista sekä luotettavista nettisivuista.
Tutkimuksessa kerättiin tietoa siitä, miten Priima LMS -verkko-oppimisympäristö ja sinne toteutettu verkkokurssi soveltuvat StudioPortal-ohjelmiston käytön kouluttamiseen. Tutkimusmenetelminä käytettiin haastatteluja ja havainnointia.
Opinnäytetyössä selvisi, että ZetaDisplayn asiakasyritysten edustajat pitivät verkkokurssia oivallisena välineenä näyttöjen sisällönhallintaan tarkoitetun ohjelmiston käytön oppimiseen.