Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Kymenlaakson ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Kymenlaakson ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite

Salon Lumarin markkinointiviestintä

Laitiainen, Eija (2011)

 
Avaa tiedosto
oppari Eija Laitiainen.pdf (724.8Kt)
Lataukset: 


Laitiainen, Eija
Kymenlaakson ammattikorkeakoulu
2011
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2011092713280
Tiivistelmä
Tutkimuksen toimeksiantajana oli kouvolalainen parturi-kampaamo Salon Lumar. Tämän opinnäytetyön tavoitteena oli selvittää, miten mainonta oikeilla mediavalinnoilla tukisi parhaiten kohdeyrityksen tuotteiden ja palveluiden myyntiä ja parantaisi yrityksen näkyvyyttä. Tutkimuksessa selvitettiin, missä medioissa asiakkaat olivat nähneet kohdeyrityksen mainoksia ja missä he toivoisivat jatkossa niitä näkevän. Tutkimuksessa kartoitettiin myös yrityksen henkilökohtaisen myyntityön ja asiakaspalvelun tilaa.

Teoriaosassa käsiteltiin palvelua, sen ominaispiirteitä sekä laatua sekä yrityksen kokonaisvaltaista markkinointiviestintää sekä markkinointiviestinnän eri osa-alueita. Tutkimuksen aineiston analysoinnin sekä kehittämissuunnitelman pohdinnan yhteydessä työn näkökulma laajeni alkuperäisestä tutkimusongelmasta, mikä aiheutti myös teoriaosuuden laajentamisen alkuperäisestä suunnitelmasta. Markkinointiviestinnän osa-alueiden tarkastelua laajennettiin käsittämään kaikkia sen perinteisiä osa-alueita: henkilökohtaista myyntityötä ja asiakaspalvelua, mainontaa, myynninedistämistä sekä tiedotus- ja suhdetoimintaa. Teoriaosan lopussa tarkasteltiin jo olemassa olevia mainonnan tutkimuksia.

Tutkimuksen empiirisessä osassa käytettiin kvantitatiivista tutkimustapaa. Aineisto kerättiin kyselylomakkeen avulla yrityksessä asioineilta asiakkailta. Kyselystä saatu aineisto analysoitiin SPSS-ohjelmalla. Kyselyn vastausprosentiksi saatiin 92 prosenttia. Tutkimusta voidaan pitää luotettavana.

Tutkimuksen perusteella saatiin selville, että yrityksen asiakkaat olivat huomanneet mainonnan hyvin ja perinteinen ilmoittelumainonta osoittautui yrityksen näkyvämmäksi viestin-täkanavaksi. Tutkimuksessa saatiin selville, että tiedonhaussa kampaamopalveluista asiakkaat arvostivat eniten yrityksen verkkosivuja sekä suusanallista viestintää. Vastauksista ilmeni myös tyytyväisyys henkilökohtaisen myyntiyön ja asiakaspalvelun tilaan yrityksessä.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste