Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • LAB-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • LAB-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Location-based mobile games : creating a location-based game with the Unity game engine

Korhola, Samuli (2020)

 
Avaa tiedosto
Korhola_Samuli.pdf (905.7Kt)
Lataukset: 


Korhola, Samuli
2020
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202005057371
Tiivistelmä
The subject of this thesis is location-based mobile games. Location-based mobile games are a way for mobile games to combine reality with virtual worlds and thus re-define the gaming experience.

This thesis presents the technologies and tools that are used to create location-based games. This includes technologies like GPS and Bluetooth. The thesis also inspects the general features found in location-based games.

All technical solutions presented focus on the design choices made on the Moomin Move game project. The thesis produced more solutions for developing the location-based services like the camera technology in the project.
 
Tämän opinnäytetyön aiheena oli sijaintipohjaiset mobiilipelit. Sijaintipohjaiset mobiilipelit ovat pelien tapa yhdistää oikea maailma virtuaalisen maailman kanssa ja täten ne luovat yhdessä aivan uuden pelikokemuksen.

Tämä tutkimus syventyi teknologiaan ja työkaluihin, joilla kehitetään sijaintipohjaisia pelejä. Näihin sisältyy esimerkiksi GPS ja Bluetooth. Samalla työssä myös tutustuttiin yleisesti sijaintipohjaisten pelien ominaisuuksiin.

Melkein kaikki tekniset ratkaisut, jotka oli esitetty opinnäytetyössä, olivat Moomin Move peliprojektin teknisiä ratkaisuja. Opinnäytetyön tuloksena tuli lisää mahdollisuuksia kehittää Moomin Move pelin sijaintipohjaisia ominaisuuksia, kuten tuomalla kamerapohjaisia sijaintitekniikoita.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste