Angus Steak & Winen lounaan kehittäminen
Kunttu, Joona; Rantala, Antti (2020)
Kunttu, Joona
Rantala, Antti
2020
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202005088003
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202005088003
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tavoitteena oli tutkia Lappeenrannassa sijaitsevan ravintola Angus Steak & Winen asiakastyytyväisyyttä lounaan osalta. Tutkimuksen tarkoituksena oli tutkia asiakkaiden tyytyväisyyttä lounaan nykytilaan ja selvittää heidän toiveitaan sekä odotuksiaan sen kehittämiseen tulevaisuudessa. Kyselytutkimuksen vastausten perusteella tehtiin kehitysehdotuksia Angus Steak & Winen lounaaseen. Kysely toteutettiin sähköisenä Webropol-kyselytyökalulla. Linkki kyselyyn jaettiin Angus Steak & Winen Facebook-sivuilla maaliskuussa 2020 viikolla yksitoista. Kysely oli avoinna viikon, ja siihen pystyi vastaamaan kuka tahansa. Kyselyyn vastasi kaksikymmentäviisi henkilöä.
Opinnäytetyön teorian muodostavat asiakaskokemus, asiakaspolku ja asiakastyytyväisyys. Asiakastyytyväisyyskyselyn toteuttamisen apuna käytettiin asiakaspolun, asiakaskokemuksen ja asiakastyytyväisyyden teoriaa. Asiakastyytyväisyyskyselyn tutkimusmenetelmänä käytettiin kvantitatiivista eli määrällistä menetelmää. Kyselytutkimus sisälsi myös avoimia kysymyksiä, joissa käytettiin kvalitatiivista eli laadullista menetelmää.
Asiakastyytyväisyyskyselyn tulosten perusteella asiakkaat olivat pääosin tyytyväisiä Angus Steak & Winen lounaan nykytilaan. Kyselyn tulokset vahvistivat ravintolan henkilökunnan ajatuksia siitä, millä tavalla lounasta tulee kehittää. Asiakastyytyväisyyskyselyn myötä esiin tuli myös uusia kehitysideoita.
Opinnäytetyön teorian muodostavat asiakaskokemus, asiakaspolku ja asiakastyytyväisyys. Asiakastyytyväisyyskyselyn toteuttamisen apuna käytettiin asiakaspolun, asiakaskokemuksen ja asiakastyytyväisyyden teoriaa. Asiakastyytyväisyyskyselyn tutkimusmenetelmänä käytettiin kvantitatiivista eli määrällistä menetelmää. Kyselytutkimus sisälsi myös avoimia kysymyksiä, joissa käytettiin kvalitatiivista eli laadullista menetelmää.
Asiakastyytyväisyyskyselyn tulosten perusteella asiakkaat olivat pääosin tyytyväisiä Angus Steak & Winen lounaan nykytilaan. Kyselyn tulokset vahvistivat ravintolan henkilökunnan ajatuksia siitä, millä tavalla lounasta tulee kehittää. Asiakastyytyväisyyskyselyn myötä esiin tuli myös uusia kehitysideoita.