Myynti- ja markkinointikoordinaattorin työtehtävien analysointi
Koivunen, Daniel (2020)
Koivunen, Daniel
2020
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202005118286
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202005118286
Tiivistelmä
Opinnäytetyö on päiväkirjamuotoinen. Siinä kuvataan myynti- ja markkinointikoordinaattorin arkea pienessä kansainvälisessä yrityksessä. Opinnäytetyö kertoo tarkemmin myynti- ja markkinointikoordinaattorin työtehtävistä osana markkinointitiimiä. Työtehtävät koostuvat pääasiassa päivittäisistä toimistotehtävistä, uusasiakashankinnasta sekä messujen suunnittelusta.
Opinnäytetyö koostuu yhdestätoista seurantaviikosta. Päiväkirjamerkinnät kirjoitetaan pääsääntöisesti maanantaista torstaihin työsuhteen osa-aikaisuuden vuoksi. Jokaisen seurantaviikon lopussa on raportti, jossa seurataan työntekijän kehitystä. Viikkoraporttien tavoitteena on kehittää myynti- ja markkinointikoordinaattorin osaamista ammattikirjallisuuden ja muiden lähteiden avulla, mikä auttaa suoriutumaan annetuista työtehtävistä yhä paremmin.
Lopputuloksena syntyi kattava analyysi eri työtehtävistä ja niiden toteutustavoista, esimerkiksi uusasiakashankinnan tekemiseen. Tulos antoi myös vahvan pohjan töiden jatkokehitystä varten.
Opinnäytetyö koostuu yhdestätoista seurantaviikosta. Päiväkirjamerkinnät kirjoitetaan pääsääntöisesti maanantaista torstaihin työsuhteen osa-aikaisuuden vuoksi. Jokaisen seurantaviikon lopussa on raportti, jossa seurataan työntekijän kehitystä. Viikkoraporttien tavoitteena on kehittää myynti- ja markkinointikoordinaattorin osaamista ammattikirjallisuuden ja muiden lähteiden avulla, mikä auttaa suoriutumaan annetuista työtehtävistä yhä paremmin.
Lopputuloksena syntyi kattava analyysi eri työtehtävistä ja niiden toteutustavoista, esimerkiksi uusasiakashankinnan tekemiseen. Tulos antoi myös vahvan pohjan töiden jatkokehitystä varten.