Graafinen ohjeisto ja toteutus sosiaalisen median kanaviin Red Carpet -festivaalille
Keski-Kastari, Karoliina (2020)
Keski-Kastari, Karoliina
2020
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202005128562
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202005128562
Tiivistelmä
Tämän toiminnallisen opinnäytetyön tavoitteena oli tuottaa graafinen ohjeisto Hyvinkäällä järjestettävälle Red Carpet -festivaalille. Ohjeiston tarkoituksena on toimia työkaluna organisaation sisäisessä ja ulkoisessa viestinnässä sekä kehittää festivaalin visuaalisen ilmeen yhtenäisyyttä. Graafisen ohjeiston pohjalta suunniteltiin materiaalia Red Carpetin sosiaalisen median kanaviin ohjeistoon laaditun ilmeen mukaisesti.
Tietoperusta käsittelee brändiä sekä visuaalisen ilmeen vaikutusta ja yhteyttä yrityksen brändiin. Ohjeistoa käsittelevässä osassa tarkasteltiin graafisen suunnittelun perusteiden teoriaa. Ohjeistoon tehtyjä valintoja perusteltiin tietoperustaan tukeutuen ja sovellettiin käytännön toteutuksessa. Sosiaalisen median suunnittelussa perehdyttiin lyhyesti nykyaikaiseen sosiaalisen median markkinointiin sekä erilaisten sisältöjen hyödyntämisen mahdollisuuksiin.
Graafinen ohjeisto kattaa ohjeet eri logoversioiden, värien, typografian, muiden graafisten elementtien sekä kuvien käyttöön. Ohjeisto sisältää myös käytännön esimerkkejä erilaisista markkinointimateriaaleista, kuten mainoksista ja jakotuotteista. Tuloksena syntyi selkeä ja visuaalinen ohjeisto, johon toimeksiantaja oli tyytyväinen.
Tietoperusta käsittelee brändiä sekä visuaalisen ilmeen vaikutusta ja yhteyttä yrityksen brändiin. Ohjeistoa käsittelevässä osassa tarkasteltiin graafisen suunnittelun perusteiden teoriaa. Ohjeistoon tehtyjä valintoja perusteltiin tietoperustaan tukeutuen ja sovellettiin käytännön toteutuksessa. Sosiaalisen median suunnittelussa perehdyttiin lyhyesti nykyaikaiseen sosiaalisen median markkinointiin sekä erilaisten sisältöjen hyödyntämisen mahdollisuuksiin.
Graafinen ohjeisto kattaa ohjeet eri logoversioiden, värien, typografian, muiden graafisten elementtien sekä kuvien käyttöön. Ohjeisto sisältää myös käytännön esimerkkejä erilaisista markkinointimateriaaleista, kuten mainoksista ja jakotuotteista. Tuloksena syntyi selkeä ja visuaalinen ohjeisto, johon toimeksiantaja oli tyytyväinen.