Wasted Heist : lautapelin suunnittelu ja visualisointi
Raila, Otto (2020)
Raila, Otto
2020
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202005088063
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202005088063
Tiivistelmä
Opinnäytetyöni aiheena on kehittämäni Wasted Heist -korttipelin graafinen suunnittelu ja kuvitus.
Peli on suunnattu, lautapeliharrastajille. Wasted Heist -pelin teema on pankkiryöstö, jossa pelaajat yhdessä rosvoavat mutta heistä vain yksi voi voittaa. Mekaanisesti peli on roolipeli, joka sisältää pakanrakennusta ja käsikorttien hallintaa. Prosessin aikana havainnoin pelaajien käyttäytymistä ja haastattelen pelialan ammattilaisia.
Opinnäytetyö sisältää pelin logon, pelikorttien ja pakkauksen ulkoasun suunnittelun ja kuvituksen. Kirjallinen osuus taustoittaa ja dokumentoi suunnitteluprosessia sekä perustelee suunnitteluun ja lopputulokseen vaikuttaneet valinnat. The subject of my thesis is the graphic design and illustration of a card game called Wasted Heist that I have designed.
The game is aimed for boardgame hobbyists. It is themed as a bank robbery where the players must perform together a heist, but only one can win. The mechanics of the game include role-playing, deckbuilding and card managment. During the process I observed players and interviewed professional game developers.
The thesis includes designing and illustrating the logo, packaging and the playing cards. The written part gives background and documentation of the design process and explains the decisions made affecting the final outcome.
Peli on suunnattu, lautapeliharrastajille. Wasted Heist -pelin teema on pankkiryöstö, jossa pelaajat yhdessä rosvoavat mutta heistä vain yksi voi voittaa. Mekaanisesti peli on roolipeli, joka sisältää pakanrakennusta ja käsikorttien hallintaa. Prosessin aikana havainnoin pelaajien käyttäytymistä ja haastattelen pelialan ammattilaisia.
Opinnäytetyö sisältää pelin logon, pelikorttien ja pakkauksen ulkoasun suunnittelun ja kuvituksen. Kirjallinen osuus taustoittaa ja dokumentoi suunnitteluprosessia sekä perustelee suunnitteluun ja lopputulokseen vaikuttaneet valinnat.
The game is aimed for boardgame hobbyists. It is themed as a bank robbery where the players must perform together a heist, but only one can win. The mechanics of the game include role-playing, deckbuilding and card managment. During the process I observed players and interviewed professional game developers.
The thesis includes designing and illustrating the logo, packaging and the playing cards. The written part gives background and documentation of the design process and explains the decisions made affecting the final outcome.