Kansainvälisen kaupan käynnistäminen ja myyntitaitojen kehittäminen
Sandman, Kasimir (2020)
Sandman, Kasimir
2020
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202005138755
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202005138755
Tiivistelmä
Tässä opinnäytetyössä oli tarkoitus seurata ja analysoida opinnäytetyön laatijan taitoja ja kompetenssia kiinteistöhoitolaitteiden ulkomaankaupan käynnistämisessä. Päiväkirjatyöskentelyn aikana työn kirjoittajan oli tarkoitus avata uusi markkina ulkomailla ja tässä opinnäytetyössä tutustutaan matkan aikana ilmenneisiin haasteisiin ja onnistumisiin. Tavoitteena oli löytää hyviä keinoja kasvattaa myyntiä ja päästä uudelle markkinalle, sekä kehittää kirjoittajan omia myyntitaitoja ja osaamista kansainvälisen kaupan parissa. Tässä opinnäytetyössä on lisäksi tarkasteltu kirjoittajan osaamisen kehittymistä onnistuneiden kauppojen sekä kumppaniverkoston rakentamisen avulla.
Opinnäytetyön tekemisen aikana kirjoittaja vieraili kohdemaassa tarkoituksenaan rakentaa jälleenmyyjä- ja huoltoverkosto, sekä myydä tuotteita ja niiden ideaa potentiaalisille asiakkaille. Lisäksi kehitettiin mm. myyntimateriaaleja ja verkkosivuja uusi markkina huomioiden sekä uutta tehokasta myyntiviestiä käyttäen. Päivien tapahtumat, havainnot, oivallukset ja opetukset kirjattiin tähän päiväkirjaan päivittäin ja viikoittaisissa viikkoraporteissa niitä havaintoja analysoidaan kirjoitetun tiedon ja kokemuksen perusteella.
Opinnäytetyön tekemisen aikana onnistuttiin kehittämään tehokkaita keinoja edistää myyntiä ulkomailla sekä lisäämään kirjoittajan osaamista kansainvälisen kaupan kasvattamisesta. Opinnäytetyön tekemisen loppuaikana maailmalla puhjennut koronaviruspandemia vaikutti olennaisesti myyntityön tekemiseen, joka pakotti uudenlaisten myyntiprosessien kehittämiseen.
Opinnäytetyön tekemisen aikana kirjoittaja vieraili kohdemaassa tarkoituksenaan rakentaa jälleenmyyjä- ja huoltoverkosto, sekä myydä tuotteita ja niiden ideaa potentiaalisille asiakkaille. Lisäksi kehitettiin mm. myyntimateriaaleja ja verkkosivuja uusi markkina huomioiden sekä uutta tehokasta myyntiviestiä käyttäen. Päivien tapahtumat, havainnot, oivallukset ja opetukset kirjattiin tähän päiväkirjaan päivittäin ja viikoittaisissa viikkoraporteissa niitä havaintoja analysoidaan kirjoitetun tiedon ja kokemuksen perusteella.
Opinnäytetyön tekemisen aikana onnistuttiin kehittämään tehokkaita keinoja edistää myyntiä ulkomailla sekä lisäämään kirjoittajan osaamista kansainvälisen kaupan kasvattamisesta. Opinnäytetyön tekemisen loppuaikana maailmalla puhjennut koronaviruspandemia vaikutti olennaisesti myyntityön tekemiseen, joka pakotti uudenlaisten myyntiprosessien kehittämiseen.