Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Saimaan ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Saimaan ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite

Imatran Uimahallikahvion toiminnan kehittäminen

Liutu, Kirsi (2011)

 
Avaa tiedosto
Liutu_ Kirsi.pdf (412.5Kt)
Lataukset: 


Liutu, Kirsi
Saimaan ammattikorkeakoulu
2011
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2011081812626
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tavoitteena oli toiminnan kehittäminen Imatran Uimahallikahviossa. Tarkoitus oli tutkia asiakkaiden tyytyväisyyttä kahvion nykyiseen palvelutasoon, tuotteisiin, tuotevalikoimiin ja aukioloaikoihin. Kyselyssä kysyttiin myös kehitysehdotuksia asiakkailta. Kahviolle ei ole tehty aikaisemmin asiakastyytyväisyystutkimusta, joten nyt tutkimukselle oli tarvetta.
Opinnäytetyön teoriaosassa käsitellään palvelun laatua, ruoan hinta-laatusuhdetta, tuotteiden ja palveluiden saatavuutta, laatujohtamista. Teoriaosan lähteinä käytettiin kirjallisuutta ja Internet-lähteitä. Lisäksi ravintolan toista omistajaa haastateltiin empiriaosaa varten. Asiakastyytyväisyystutkimuksessa käytettiin kvantitatiivista tutkimusmenetelmää. Tutkimukseen vastanneet henkilöt olivat kaikki Uimahallikahviossa käyneitä asiakkaita. Kysely tehtiin kyselylomakkeilla, jotka toimitettiin kahvioon kuukaudeksi asiakkaiden täytettäväksi. Vastauksia tuli yhteensä 71 kappaletta. Tulosten analysointiin käytettiin Microsoft Excel-ohjelmaa.
Tutkimusten tulosten perusteella voidaan sanoa, että asiakkaat ovat tyytyväisiä saamaansa palveluun, ruoan makuun ja ruoan herkullisuuteen. Tuotevalikoimassa on asiakkaiden mielestä parantamisen varaa. Kehitysehdotuksissa annettiin ideoita, miten kahvio voisi vielä parantaa toimintaansa. Tämä tutkimus toimii hyvänä pohjana mahdollisille seuraaville kyselyille, joita yrityksessä tulevaisuudessa toteutetaan.
Parhaat tutkimustulokset saatiin kahvit ja limsat helposti saatavilla-kohdasta , joka sai arvosanaksi 4,4. Palvelun sujuvuutta arvostettiin seuraavaksi eniten, arvosanalla 4,3. Ruoan makua arvostettiin myös keskiarvolla 4,2. Yli nelosen arvosanan sai vielä ruoan herkullisuus, joka sai arvon 4,1. Heikommaksi jäi arvostelussa sopivan ruokavaihtoehdon löytäminen listalta keskiarvolla 3,1. Vastausasteikkona oli 1= Hyvin paljon eri mieltä, 5= Hyvin paljon samaa mieltä. Vastaajat saivat ympyröidä parhaiten mielipidettään vastaavan vaihtoehdon. Ikäryhmä 36 – 45-vuotiaat ovat suurin kahvilan palveluiden käyttäjäryhmä. Palvelun sujuvuudesta miehet antoivat enemmän kiitettäviä arvosanoja kuin naiset.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste