Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Laurea-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Laurea-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Sosiaalisen median markkinointisuunnitelma.

Hämäläinen, Antti (2020)

 
Avaa tiedosto
Sosiaalisen median markkinointisuunnitelma.pdf (1.305Mt)
Lataukset: 


Hämäläinen, Antti
2020
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2020052112836
Tiivistelmä
Tämän toiminnallisen opinnäytetyön tarkoituksena on rakentaa ja kehittää toimiva sosiaalisen median markkinointisuunnitelma toimeksiantaja yritykselle Rauta-Lappalainen Oy:lle (K-Rauta Merituuli). Rauta-Lappalainen Oy on rautakauppa ja toimii rakennustarvikkeiden vähittäismyyjänä. Aiheeksi valittiin sosiaalisen median markkinointi ja sen hyödyntäminen muun markkinoinnin tukena. Yhä useampi rautakauppa on aktivoitunut eri sosiaalisen median kanavissa ja nyt on ajan murros, jossa pyritään muuttamaan asiakkaiden iskostuneita ajatuksia rautakaupasta.

Opinnäytetyö koostuu sosiaalisen media markkinoinnin tietoperustasta, jonka lähteinä on painetut ja sähköiset lähteet. Yksi osa-alueista on ollut kvantitatiivinen tutkimus ihmisten sosiaalisen median käytöstä ja kiinnostusten kohteista. Eri lähteillä on selvitetty mitä on sosiaalisen median markkinointi ja mitä eri osa-alueita siihen kuuluu. Näiden lähteiden perusteella on kasattu sosiaalisen median markkinointi suunnitelma tukemaan yrityksen muuta markkinointia.

Tutkimuksen perusteella sosiaalisen median markkinointi kanaviksi valikoitui Facebook ja Instagram. Kyselyn vastauksien ja lähteiden avulla valituille alustoille laadittiin sosiaalisen median suunnitelma kohderyhmälle. Sosiaalisen median suunnitelma kattaa vuoden 2020 ensimmäiset kolme kuukautta. Jokaiselle kuukaudelle on valikoitunut teemat, joiden ympärille päivitysten tyyli on rakennettu. Yleiset nimikkopäivät ja sesonkien vaihtelu on otettu huomioon.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste