Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Laurea-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Laurea-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Kirkes-kirjastojen imago : Palvelukokemuksen ja palvelun laadun vaikutus syntyviin mielikuviin

Kallionpää, Minna; Kinnunen, Sari (2011)

 
Avaa tiedosto
Kirkes-kirjastojen imago.pdf (1.308Mt)
Lataukset: 


Kallionpää, Minna
Kinnunen, Sari
Laurea-ammattikorkeakoulu
2011
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2011092613240
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tavoitteena oli selvittää, millainen imago Kirkes-kirjastoilla on ja miten palvelukokemus- ja palvelun laatu vaikuttavat käyttäjissä syntyneisiin mielikuviin. Tutkimukseen avulla pyrittiin selvittämään millaisena asiakkaat kokevat saamansa palvelun ja mitä mieltä Kirkes-kirjastojen asiakkaat ovat kirjastojen ominaisuuksista ja henkilökunnasta. Tavoitteena oli selvittää kuinka hyvin Kirkes-kirjastojen mielikuva ja imago ihmisten keskuudessa kohtaavat todellisuuden eli Kirkes-kirjastoista vallitsevan identiteetin. Tutkimuksen avulla pyrittiin selvittämään ne palvelun osa-alueet, joissa Kirkes-kirjastoilla olisi vielä parannettavaa ja missä osa-alueissa on onnistuttu hyvin.

Opinnäytetyön teoriaosuudessa käsitellään yrityskuvaa eli identiteettiä, profiilia ja imagoa; sekä mielikuvia ja niiden syntymistä, kehittämistä ja niiden mahdollisia ongelmia. Kirkes-kirjastojen imago selvitetään palvelukokemukseen ja palvelun laatuun pohjautuvan teorian avulla.

Kirkes-kirjastojen imagotutkimus toteutettiin kvantitatiivisena eli määrällisenä tutkimuksena kyselylomakkeen avulla. Kyselylomake oli rakennettu koostumaan seitsemästä eri osiosta, jotka mittasivat asiakkaiden kirjastokäyttäytymistä, Kirkes-kirjastojen ominaisuuksia, kirjastoa asiointiympäristönä ja sen henkilökuntaa ja palvelua, kokoelmien laajuutta sekä Kirkes- yhteistyön tuomia etuja asiakkaille. Seitsemäntenä osiona oli avoin kysymyskohta, johon asiakkaat saivat itse kirjoittaa terveisensä tai kehitysehdotuksensa kirjastojen henkilökunnalle. Kyselytutkimus toteutettiin vuoden 2008 marraskuun alusta joulukuun loppuun kaikissa Kirkes-kirjastojen toimipisteissä.

Kyselytutkimuksen tulokset analysoitiin SPSS-tietojenkäsittelyohjelman avulla. Tutkimustulosten perusteella voidaan todeta, että Kirkes-kirjastojen asiakkaat ovat tyytyväisiä kirjastojen tarjoamiin palveluihin ja palvelukokemus ja sen laatu koetaan hyvin positiivisena. Tutkimustulokset ja kehitysehdotukset esiteltiin SWOT-analyysin avulla.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste