Toimiva vakiotuotekuvasto: Case DS Smith
Melgin, Laura (2020)
Melgin, Laura
2020
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2020052614055
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2020052614055
Tiivistelmä
Opinnäytetyö toteutettiin toimeksiantona DS Smithille. Opinnäytetyön aiheena oli yrityksen suomalaisen myyntitelineiden vakiotuotekuvaston päivittäminen konseptitasolla. Tarkoituksena oli löytää toimivampi ratkaisu myyntitelineiden vakiotuotekuvastolle.
Opinnäytetyö oli toiminnallinen ja tuotekatalogin päivitystä varten opinnäytetyöprosessissa haastateltiin DS Smithin tuotesuunnittelijoita sekä myyjiä. Teoriaosuus koottiin tuotekatalogia tukevaksi ja sen merkitystä yritykselle selittäväksi. Teoriaosuudessa käsiteltiin markkinointiviestintää, brändäystä, ostokäyttäytymistä ja aaltopahvia materiaalina.
Opinnäytetyöprosessissa kävi ilmi, että vanha myyntitelineiden vakiotuotekuvasto oli liian moni sivuinen, siinä oli liikaa ja liian erikoisia tuotteita, sen käytettävyys oli hankalaa ja sen visuaalinen ilme oli vanhentunut. Näihin ongelmiin esitettiin ratkaisuehdotus karsimalla vakiotuotteita haastatteluiden perusteella, muuttamalla visuaalista ilmettä yrityksen brändiohjeistuksen mukaan ja muokkaamalla kuvasto helpommin hyödynnettävään muotoon. Opinnäytetyön lopussa on esitetty prosessissa esiin nousseita jatkokehitysideoita.
Avainsanat: markkinointiviestintä, vakiotuote, myyntiteline, aaltopahvi
Opinnäytetyö oli toiminnallinen ja tuotekatalogin päivitystä varten opinnäytetyöprosessissa haastateltiin DS Smithin tuotesuunnittelijoita sekä myyjiä. Teoriaosuus koottiin tuotekatalogia tukevaksi ja sen merkitystä yritykselle selittäväksi. Teoriaosuudessa käsiteltiin markkinointiviestintää, brändäystä, ostokäyttäytymistä ja aaltopahvia materiaalina.
Opinnäytetyöprosessissa kävi ilmi, että vanha myyntitelineiden vakiotuotekuvasto oli liian moni sivuinen, siinä oli liikaa ja liian erikoisia tuotteita, sen käytettävyys oli hankalaa ja sen visuaalinen ilme oli vanhentunut. Näihin ongelmiin esitettiin ratkaisuehdotus karsimalla vakiotuotteita haastatteluiden perusteella, muuttamalla visuaalista ilmettä yrityksen brändiohjeistuksen mukaan ja muokkaamalla kuvasto helpommin hyödynnettävään muotoon. Opinnäytetyön lopussa on esitetty prosessissa esiin nousseita jatkokehitysideoita.
Avainsanat: markkinointiviestintä, vakiotuote, myyntiteline, aaltopahvi