Inbound marketing strategy for the Thai-Finnish Chamber of Commerce
Kirjavainen, Henna (2020)
Kirjavainen, Henna
2020
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2020053115598
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2020053115598
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tavoitteena oli mahdollistaa inbound-markkinointi strategian suunnittelu toimeksiantajalle. Tavoitteena oli myös, selvittää kuinka inbound markkinoinnilla saadaan hankittua uusia jäseniä sekä ylläpidetään nykyisiä jäsensuhteita. Työn toimeksiantajana toimi Thai-Finnish Chamber of Commerce. Tässä työssä tutkittiin, kuinka muut kauppakamarit hyödyntävät digitaalista markkinointia ja minkälaisen sisällön Thai-Finnish Chamber of Commerce jäsenet/kumppanit kokevat hyödylliseksi. Tutkimuksen teoreettinen osuus käsittelee inbound markkinointia ja inbound markkinointi strategian eri vaiheita. Tutkimus toteutettiin laadullisena tutkimuksena. Tutkimusmenetelminä käytettiin vertailuanalyysiä sekä haastatteluja. Vertailuanalyysissä tutkittiin viittä kauppakamaria, keräämällä tietoa heidän nettisivuiltaan ja sosiaalisen median kanavilta. Haastattelut toteutettiin kahdelle Thai-Finnish Chamber of Commerce jäsenelle/kumppanille. Lisäksi yhdet vastaukset vastaanotettiin sähköpostitse. Teoreettisen taustatutkimuksen sekä vertailuanalyysistä ja haastatteluista saatujen tulosten avulla muodostettiin parannusehdotuksia. Näitä parannusehdotuksia Thai-Finnish Chamber of Commerce voi hyödyntää inbound markkinointi strategiassaan. Verkostot ja yhteisöllisyys nousivat keskeisiksi syiksi olla mukana kauppakamarien toiminnassa, ja sen tulisi näkyä kauppakamarien sisällössä. This thesis was commissioned by the Thai-Finnish Chamber of Commerce. The purpose of this thesis was to enable the Thai-Finnish Chamber of Commerce to start planning an inbound marketing strategy to improve existing customer relationships and reach new customers. The Thai-Finnish Chamber of Commerce wants to shift the focus of marketing from outbound to inbound marketing. This study investigated how other chambers of commerce use digital marketing and what kind of content the Thai-Finnish Chamber of Commerce members/partners find useful. The theoretical framework introduces the concept of inbound marketing and different stages of the inbound marketing strategy. The study was implemented by applying a qualitative research method. The empirical part of the thesis consists of benchmarking and interviews. Benchmarking was done to five other chambers of commerce by gathering information through their websites and social media channels. Semi-structured interviews were organized with two Thai-Finnish Chamber of Commerce members/partners. Also, one person's answers were received via email. The development proposals presented in the thesis are based on the theoretical framework and the results obtained in the benchmarking and interviews. These proposals can be utilized in creating an inbound marketing strategy.