Finnkinon verkkopalvelut ja käytettävyys
Huuskonen, Ahti (2020)
Huuskonen, Ahti
2020
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2020060115771
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2020060115771
Tiivistelmä
Opinnäytetyöni toimeksiantajana toimi työpaikkani Finnkino Oy. Projektina oli tutkia Finnkinon verkkopalveluita, jotka koostuvat mobiiliapplikaatiosta ja nettisivusta ja sen mobiiliversiosta. Tarkoitus oli tunnistaa puutteita, ongelmakohtia palveluiden käytössä ja kehittää näille toimivia, konkreettisesti palvelua parantavia ratkaisuja.
Tavoitteena oli tuottaa kehittämiseen tähtäävä tutkimustyö, jonka tietoperusta koostui muun muassa, havainnointiin, kohdennettuihin haastatteluihin työyhteisön kehittäjien kanssa sekä asiakkaiden. Tavoitteena oli löytää hyviä ratkaisuja ja kehityksiä löydettyihin ongelmiin ja ongelmakohtiin palvelussa.
Lopputuloksena oli kehittämiseen tähtäävä selvitystyö, jossa esiteltiin keskeisiä kehityskohtia ja niille kehitettyjä ratkaisuja. Ratkaisut koskivat asiakkaan profiilin luontia ja käyttöä, lippuja, niiden käyttöä ja varausten käyttöä sekä perumista palvelussa.
Tavoitteena oli tuottaa kehittämiseen tähtäävä tutkimustyö, jonka tietoperusta koostui muun muassa, havainnointiin, kohdennettuihin haastatteluihin työyhteisön kehittäjien kanssa sekä asiakkaiden. Tavoitteena oli löytää hyviä ratkaisuja ja kehityksiä löydettyihin ongelmiin ja ongelmakohtiin palvelussa.
Lopputuloksena oli kehittämiseen tähtäävä selvitystyö, jossa esiteltiin keskeisiä kehityskohtia ja niille kehitettyjä ratkaisuja. Ratkaisut koskivat asiakkaan profiilin luontia ja käyttöä, lippuja, niiden käyttöä ja varausten käyttöä sekä perumista palvelussa.
