Markkinointisuunnitelma innovatiiviselle tuotteelle. Case: Kind Textile
Fettah, Jasmina (2020)
Avaa tiedosto
Lataukset:
Fettah, Jasmina
2020
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2020060115933
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2020060115933
Tiivistelmä
Toiminnallisen opinnäytetyön tavoitteena oli kehittää Kind Textile -suojatekstiilien markkinointia. Kyseessä on markkinoiden imeytymiskykyisimmät ja kustannustehokkaat suojatekstiilit.
Työn lopputuloksena muodostui markkinointi- ja sisältösuunnitelma, joiden avulla markkinointityötä lähdetään aiempaa tehokkaammin tekemään. Opinnäytetyö toteutettiin toimeksiantona Kind Step Oy:lle.
Teoriaosuuden keskeisiä teemoja olivat digitaalinen markkinointi, B2B-markkinointi ja asiakaskokemus.
Työn tutkimusongelmana oli selvittää, miten yritys voi tavoittaa potentiaalisia asiakkaitaan digimarkkinoinnin avulla? Opinnäytetyössä työkaluina käytettiin asiakasprofiileja markkinoinnin kohdentamista varten ja LLTA-mallia verkkosivujen sisällöntuotossa. Työn keskeisenä lopputuloksena hakukonenäkyvyys parani ja jälleenmyyjille toteutettiin markkinoinnin tukipaketti. Digimarkkinoinnin avulla suojatekstiilien myyntiä saatiin kehitettyä ja yrityksen jälleenmyyjäverkostoa tuettiin aiempaa tehokkaammin markkinoinnin keinoin.
Työn lopputuloksena muodostui markkinointi- ja sisältösuunnitelma, joiden avulla markkinointityötä lähdetään aiempaa tehokkaammin tekemään. Opinnäytetyö toteutettiin toimeksiantona Kind Step Oy:lle.
Teoriaosuuden keskeisiä teemoja olivat digitaalinen markkinointi, B2B-markkinointi ja asiakaskokemus.
Työn tutkimusongelmana oli selvittää, miten yritys voi tavoittaa potentiaalisia asiakkaitaan digimarkkinoinnin avulla? Opinnäytetyössä työkaluina käytettiin asiakasprofiileja markkinoinnin kohdentamista varten ja LLTA-mallia verkkosivujen sisällöntuotossa. Työn keskeisenä lopputuloksena hakukonenäkyvyys parani ja jälleenmyyjille toteutettiin markkinoinnin tukipaketti. Digimarkkinoinnin avulla suojatekstiilien myyntiä saatiin kehitettyä ja yrityksen jälleenmyyjäverkostoa tuettiin aiempaa tehokkaammin markkinoinnin keinoin.