MARKKINOINNIN AUTOMAATION SUUNNITTELU JA KÄYTTÖÖNOTTO PIENYRITTÄJÄLLE : Case: SomeB Oy
Behm, Jyri; Behm, Jyri (2020)
Behm, Jyri
Behm, Jyri
2020
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2020060216131
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2020060216131
Tiivistelmä
Opinnäytetyö toteutetttiin kehittämistutkimuksena kohdeyrityksen tarpeesta kehittää ja tehostaa yrityksen liiketoimintaa. Opinnäytetyön tavoitteena oli suunnitella ja käyttöön-ottaa onnistuneesti markkinoinnin automaatiojärjestelmä.
Kehittämistutkimuksen alussa kartoitettiin yrityksen nykytilanne teemahaastatteluilla, learning cafe -menetelmällä ja SWOT-analyysilla. Markkinoinnin automaation tarpeelli-suutta, suunnittelua ja käyttöönottoa tutkittiin teemahaastattelemalla markkinoinnin au-tomaation asiantuntijoita. Haastatteluiden perusteella pyrittiin luomaan onnistunut suunnitelma markkinoinnin käyttöönottoa varten.
Kehittämistutkimuksessa luotiin kohdeyritykselle suunnitelma markkinoinnin automaa-tion käyttöönotosta ja käyttöönottoa tehtiin suunnitelman mukaisesti. Tavoitteena oli ymmärtää miten markkinoinnin automaatio hyödyttää yritystä. Markkinoinnin automaa-tio järjestelmäksi valittiin vertailujen ja asiantuntijoiden suositteluiden perusteella Acti-veCampaign.
Käyttöönoton jälkeen sovittiin seurantajakso, jonka jälkeen kohdeyrityksen yrittäjää haastateltiin arviointia varten. Lopputuloksena oli, että markkinoinnin automaatiosta kohdeyrittäjä hyötyi taloudellisesti sekä ajallisesti.
Lopputuloksena syntyi teoreettinen ja käytännöllinen raportti kehittämistutkimuksen vaiheista ja kohdeyrityksen yrittäjä sai yritykselleen toimivan markkinoinnin automaa-tiojärjestelmän.
Kehittämistutkimuksen alussa kartoitettiin yrityksen nykytilanne teemahaastatteluilla, learning cafe -menetelmällä ja SWOT-analyysilla. Markkinoinnin automaation tarpeelli-suutta, suunnittelua ja käyttöönottoa tutkittiin teemahaastattelemalla markkinoinnin au-tomaation asiantuntijoita. Haastatteluiden perusteella pyrittiin luomaan onnistunut suunnitelma markkinoinnin käyttöönottoa varten.
Kehittämistutkimuksessa luotiin kohdeyritykselle suunnitelma markkinoinnin automaa-tion käyttöönotosta ja käyttöönottoa tehtiin suunnitelman mukaisesti. Tavoitteena oli ymmärtää miten markkinoinnin automaatio hyödyttää yritystä. Markkinoinnin automaa-tio järjestelmäksi valittiin vertailujen ja asiantuntijoiden suositteluiden perusteella Acti-veCampaign.
Käyttöönoton jälkeen sovittiin seurantajakso, jonka jälkeen kohdeyrityksen yrittäjää haastateltiin arviointia varten. Lopputuloksena oli, että markkinoinnin automaatiosta kohdeyrittäjä hyötyi taloudellisesti sekä ajallisesti.
Lopputuloksena syntyi teoreettinen ja käytännöllinen raportti kehittämistutkimuksen vaiheista ja kohdeyrityksen yrittäjä sai yritykselleen toimivan markkinoinnin automaa-tiojärjestelmän.